Yellowstone - Lamar Valley & Yellowstone Falls - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu Yellowstone - Lamar Valley & Yellowstone Falls - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

Yellowstone - Lamar Valley & Yellowstone Falls

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

25 Juni 2016 | Verenigde Staten, West Yellowstone

O wat was het koud vannacht, volgende keer sokken en extra trui aan in bed want we bevriezen soort van en dat warme water werkt nog steeds niet, vanmiddag eens even de hulplijn bellen wat we daaraan kunnen doen.
Vandaag een lang stuk rijden van buiten de westkant van het park naar het noorden van het park waar we nog een stuk door Lamar Valley willen rijden. Dit zouden we eigenlijk niet doen, maar doordat we gisteren zoveel gedaan hebben is er nog wat tijd over, we hoorden dat in dat deel van het park vaak beren en wolven gezien worden en dat is natuurlijk wel interessant! We rijden zo'n anderhalf uur voordat we in de vallei zijn, onderweg er naar toe zien we nog een zwarte beer vlak langs de weg. Er is al een hele bear jam dus we kunnen niet zo handig stoppen maar we rijden er slow motion langs zodat we even kunnen kijken en wat foto's kunnen maken. Hij is een beetje vergelijkbaar met de beer die we een paar jaar terug in Sequoia hebben gezien. De vallei is een prachtige plek, echt zoals je je de valleien voorstelt. Ze staan ook in bloei dus op sommige plekken is er een gele gloed van alle kleine gele bloemetjes. We zien meerdere kuddes met bizons, met veel kleintjes erbij. We lopen een stukje naar de oever van de rivier waar aan de overkant de bizons staan. Lucas speelt nog even met de stenen aan de rand van de rivier maar wil ze iets te graag opeten.
We zien in de verte een groot nest met een Osprey (visarend) met jonkie (goed dat we een verrekijker mee hebben!).
Helaas spotten we geen wolven of beren in dit deel maar het is wel een prachtig stuk van het park.
We gaan weer terug richting het zuiden waar we de North Rim Drive doen, en de Brink of the Lower Falls trail. Hierbij kijk je Yellowstone Canyon is waar de Yellowstone rivier stroomt die de canyon heeft uitgeslepen. Ook zien we hier de Lower Falls waterval die alles behalve low is, wat een hoog ding! We staan op het uitkijkpunt wat net boven het randje van de waterval hangt waar het water met een enorme kracht naar beneden stort. Als je de canyon in kijkt is in de nevel van de waterval een mooie regenboog te zien, wat een plaatje!
We doen nog een paar viewpoints en besluiten dan dat het wel prima is voor vandaag, we gaan nog wat boodschappen doen en dan lekker naar de camping zodat we nog even kunnen zwemmen en op ons gemakje kunnen eten van de bbq die daar iedere avond is. Het verwarmde binnenzwembad blijkt gewoon alsnog koud, ze houden er hier vreemde temperaturen op na. We belanden dus al weer snel in de hottub maar ook daar zijn we na een kwartiertje wel klaar. Even douchen en dan naar de bbq. We krijgen een flinke maaltijd met heerlijke fall of the bone spare ribs, maiskolven, salade, bonen, toast. Daarna doen we nog even aan buck-a-scoop, een bolletje ijs voor een dollar. Wij nemen 2 bolletjes maar eentje was ook wel goed geweest, wat een lading ijs! Ik krijg het niet eens op en zet de rest maar in de vriezer voor morgen  :')
We vogelen nog even uit hoe het hier werkt met de wasmachines en drogers zodat we even een wasje kunnen doen.
Robert belt de hulplijn nog voor het warme water en krijgt het tot zo ver aan de praat dat er warm water uit de kranen komt. Helaas doet de kachel het alleen nog steeds niet. Wel een beetje onhandig met een berg natte was in de camper en een buitentemperatuur van 0 graden snachts. We stallen alles maar zo veel mogelijk uit en hopen dat het niet te koud wordt vannacht. Nog even een plannetje maken voor morgen, alweer de laatste dag in Yellowstone, en dan naar bed!