Yellowstone - de laatste losse eindjes - Reisverslag uit Canyon Village, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu Yellowstone - de laatste losse eindjes - Reisverslag uit Canyon Village, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

Yellowstone - de laatste losse eindjes

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

26 Juni 2016 | Verenigde Staten, Canyon Village

Ondanks de warme sokken en trui toch nog erg koud geweest, de was is ook nog totaal niet droog dus we worden een rijdend drooghok vandaag.
Lucas is veel wakker geweest en sliep daardoor lekker uit, en wij dus ook waardoor we een wat latere start hebben dan gepland. Om 10 uur zijn we weer terug in Yellowstone, voor de laatste dag. De meeste grote highlights hebben we al gedaan maar we hebben zelf nog een aantal dingen die we vandaag graag zouden willen doen. Het wordt een beetje een rommeldagje met vanalles en nog wat. Na een beetje oponthoud door bizons op de weg beginnen we met een kort wandelingetje naar een uitzichtpunt The Brink of the Upper Falls, deze waterval hebben we gisteren al vanaf veraf gezien maar nu van een stuk dichterbij. Vervolgens rijden we de South Rim Drive waar we naar Uncle Tom's point lopen voor nog een mooi uitzicht op de waterval. Aan het eind van de drive komen we bij Artist point waar we een prachtig uitzicht hebben op de canyon met de rivier en de Lower Falls.
We verlaten dit deel van het park en gaan verder richting het zuiden naar Sulphur Caldron en Mud volcano, beiden plekken waar grote borrelende modderpoelen te zien zijn. Ook liggen hier een aantal bizons lekker te relaxen in de zon, af en toe poseren ze even voor ons. Hierna is het voor Lucas even tijd om een dutje te doen dus besluiten we eerst nog een stuk verder naar het zuiden te rijden naar het West Thumb Geyser Basin, het enige basin in het park waar we nog niet geweest zijn, en wat bijzonder gelegen is langs de West Thumb van het Yellowstone meer. De springs en pools voegen op zich niet heel veel meer toe ten opzichte van wat we al hebben gezien. Het is alleen wel mooi om te zien dat er ook in het meer een aantal 'kraters' onder water zitten. Ook dit deel van het meer ligt binnen de kraterrand van de Yellowstone supervulkaan dus heeft ook thermische activiteit. Hierna rijden we naar Lake Village om even een hapje te eten. Daarna willen we nog een wandeling doen waarbij je langs een kreek loopt waar otters en pelikanen en andere dieren te zien zijn. We beginnen hier ook aan, bij de start staat een bord met waarschuwingen dat we bear country ingaan. Aangezien deze plek op ons drietjes na uitgestorven is niet een heel fijn idee. Als we na de eerste tien meter dan ook nog omgeven worden door de muggen besluiten we maar om te keren en lekker naar de camping te gaan. We hebben veel van Yellowstone kunnen zien, we zouden ons hier zo nog drie weken kunnen vermaken met allerlei plekjes waar we nog niet geweest zijn maarja die hebben we niet want we willen ook nog een hoop andere dingen in de omgeving zien en moeten ook nog een keer terug bij Denver zien te komen.
Morgenochtend vertrekken we dus uit prachtig Yellowstone met heel veel mooie herinneringen en foto's en gaat ons avontuur verder.
Paar leuke weetjes:
- We zijn al in 5 verschillende staten geweest (Colorado, Wyoming, Nebraska, South Dakota, Montana)
- We hebben al 1690 mijl gereden (2704 km)
- De hoogste temperatuur was 39 graden overdag, de laagste temperatuur snachts min 2
Morgen op naar Grand Teton National Park!