via Flaming Gorge naar Vernal - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu via Flaming Gorge naar Vernal - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

via Flaming Gorge naar Vernal

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

29 Juni 2016 | Verenigde Staten, Vernal

Wat een verademing die temperatuur hier, het is helemaal niet koud geweest en Lucas heeft daardoor ook heerlijk doorgeslapen in plaats van dat we hem midden in de nacht in moesten komen inpakken met een dikke wintermuts en dekens. Zijn papje wil hij maar voor de helft dus hij zit toch nog niet lekker in zijn vel, verder is hij wel helemaal happy dus wat er nou is...zolang hij maar lekker drinkt komt het vast snel weer goed.
We doen een belrondje en hebben nu voor alle nachten behalve vrijdag iets gereserveerd. Dat valt niet tegen!
We hit the road en gaan verder Utah in, wat een feest der herkenning als het landschap langzaam verandert in de rode rotsen en bergen die we nog zo goed kennen van ons rondje west Amerika van een aantal jaar terug.
We rijden langs de Flaming Gorge, dit is de scenic route die we hebben uitgekozen. We stijgen flink en hebben een schitterend uitzicht in de canyon. Om half 3 zijn we al op de camping en hebben we even heerlijk een middagje niks. Kan Lucas zich even lekker uitleven op zijn speelkleed, en Robert ook x)
Het lukt wonder boven wonder om ook voor vrijdag nog een camping te reserveren, mag wat kosten maargoed we hebben een plek om te slapen. Erg fijn dat we ons daar nu niet meer mee bezig hoeven te houden, als we van te voren hadden geweten dat het zo'n drama zou zijn om slaapplaatsen te vinden hadden we alles lekker van te voren geboekt. Het hele idee van flexibel zijn omdat je op het moment zelf kunt besluiten waar je kunt slapen is nu toch ook weg.
Eind van de middag wandelen we op ons gemak naar het centrum (als je het zo mag noemen), op zoek naar een steakhouse dat ons op de camping werd aangeraden. We vinden het snel en gaan daar lekker een hapje eten. Na het eten wandelen we weer terug. Het is een wonder dat we het droog houden want het is flink bewolkt. De temperatuur is nog wel lekker dus we dobbelen nog even aan de picknicktafel. Een Amerikaanse buurvrouw komt even bij ons langs om te vragen of hun muziek niet te hard staat, we hadden niet eens muziek gehoord, volgens ons is het gewoon een smoes om te komen kletsen. Ze vraagt waar we vandaan komen en wat we nog allemaal gaan doen hier. Als we haar dat vertellen verklaart ze ons geloof ik zo'n beetje voor gek ook al zegt ze het niet zo x)