Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

Salt Lake City

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

28 Juni 2016 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Als we 's morgens weg rijden van de camping zien we al snel weer veel mensen bij de rivier staan kijken, ongetwijfeld weer elanden. We gaan ook nog even kijken en zien er deze keer 4! Het blijft bijzonder om zulk soort dieren gewoon in het wild tegen te komen en te kunnen bekijken. We gaan op weg, 500 kilometer te gaan naar Salt Lake City....
We rijden door Jackson waar we eigenlijk hadden willen overnachten, het ziet er leuk uit, weer zo'n western stadje, leuk sfeertje. Daarna doen we een stop in Idaho Falls waar we even kijken bij de grote vooral hele brede waterval die onderdeel is van een power plant midden in de stad. Er zijn nog 2 andere power plants en tezamen leveren deze 50% van de energie voor de stad, redelijk zelfvoorzienend dus. We doen gelijk nog even inkopen bij de Walmart. Lucas kijkt zijn ogen uit en zit prinsheerlijk in het klapstoeltje van het winkelwagentje, hij wordt al zo groot!
Daarna rijden we zonder noemenswaardige stops door naar Salt Lake City. Omdat het al eind van de middag is slaan we Salt Lake even over en rijden meteen door naar de camping zodat we vanavond de stad nog even in kunnen om een hapje te eten en even rond te kijken. Vlak voor de camping is een halte van de UTA rail, een hele moderne relaxte tram die ons binnen een kwartiertje naar Temple Square brengt. Hier zien we de mormonenkerk gelijk staan maar we willen eerst een plekje om te eten dus lopen even door. Ik had gelezen dat ze hier enorme foodcourts hadden, een winkelcentrum maar dan met alleen eten. Nou wij zoeken ons een ongeluk maar kunnen amper een eettentje vinden. Het is hier ook echt uitgestorven, zo'n beetje de enige mensen die je tegenkomt zijn zwever. Het is allemaal heel klinisch en stil, totaal geen gezellig sfeertje. Ergens in een straatje zien we een fastfood tent en besluiten daar maar even snel te eten. We proberen er bij Lucas ook wat overheerlijke prut in te krijgen maar halverwege besluit hij dat hij het toch eigenlijk echt niet hoefde en spuugt de hele boel eruit. Fijn, even dweilen. :')
We gaan nog even snel kijken bij de Mormonentempel maar het ziet er dicht uit dus zien alleen de buitenkant. We worden ook niet aangevallen door mensen die ons heel graag willen bekeren tot het mormonengeloof, iets waar we wel op voorbereid waren door de reisverslagen die we hadden gelezen. Misschien doordat het avond is. We zien wel drie bruidsparen die allemaal foto's aan het maken zijn bij de tempel. Opvallend dat ze allemaal niet ouder lijken te zijn dan een jaar of 20. Iets met geen seks voor het huwelijk ofzo zal er wel wat mee te maken hebben.
Terug naar de camping waar we ons ventje lekker in bed leggen. Zelf gaan we nog even buiten zitten. Het is hier echt nog warm, wat een verschil met de afgelopen dagen! Toen we hier vanmiddag aankwamen was het helemaal bewolkt, ook wel een dreigende lucht waarvan je verwacht dat er ieder moment een bui los kan barsten, gelukkig gebeurde dit niet. Er stond ook zo'n vieze warme föhnwind, bah. Nu is het windje wat frisser en is het buiten gewoon warm genoeg om lekker in je korte broek een drankje te doen, heerlijk!
We hebben goede wifi dus kunnen eindelijk weer wat reisverslagen op het internet gooien. Ook zoeken we even wat telefoonnummers van campings op die we morgen kunnen bellen. Voor het komende weekend van de 4th of july hebben we nog steeds geen slaapplek, dat begint wel een beetje spannend te worden dus morgenochtend gaan we maar een belronde doen. We duiken ons bed in en laten de airco zelfs aan zo warm is het nog, hopen dat het vannacht niet ineens toch heel veel afkoelt.