NYC deel 3 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu NYC deel 3 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

NYC deel 3

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

19 Mei 2017 | Verenigde Staten, New York

We hebben om half 8 de wekker gezet en starten wat sneller op dan gisteren. We beginnen vandaag met een flink stuk reizen door de stad, eerst met de trein naar Manhattan (uiteraard halen we eerst nog even een ontbijtje bij onze supermarkt, vandaag gaan we voor de bagels met roomkaas en zalm die minder lekker smaakten als dat ze klinken). Daarna met de metro naar Harlem waar we een stukje lopen om wat sfeer te proeven en te kijken bij het Apollo theater waar onder andere Michael Jackson, Stevie Wonder en James Brown hebben gestaan voordat ze echte grootheden waren. Je kunt goed merken dat we in een ander soort wijk met andere bewoners lopen. Er is hier nogal wat temperament aanwezig wat soms niet heel gezellig klinkt. Ook zien we dames in kleurrijke Afrikaanse jurken lopen. Ook al is het nog voor elven, de hitte is echt alweer niet vol te houden. Na een klein stukje wandelen besluiten we dus de metro weer in te dujken, op naar de Bronx. We stappen uit bij de Grand Concourse, maar hebben volgens mij het interessantste stuk van de straat gemist. We wandelen een stukje en bij een park ploffen we even neer om fruit te eten en Lucas zijn gang te laten gaan. Hij mag een vriendelijke meneer helpen om zijn hond uit te laten en kijkt naar de eekhoorns en de vogeltjes. Hierna lopen we naar het Yankee stadium waar we een tour gaan doen. Deze gaan begin van de middag iedere 20 minuten, dus we hadden verwacht dat deze ook maar een minuut of 20 zou duren. Dat werd uiteindelijk bijna een uur dus het was tegen half 2 eer we eens buiten stonden. Het was wel heel tof om daar een kijkje te nemen. Uiteraard duiken we hierna de Fanshop nog even in waar Lucas een Yankee honkbal scoort en Tiffany en Robert een echte New York Yankees pet.
We pakken de metro weer, nu richting Central Park. Eerst rollen we vanuit de metro zo het American Museum of Natural History in. Hier willen we vooral even naar de dinosauriërs kijken. Deze zijn bekend vanuit verschillende films. Het voordeel van de New York Pass is dat je ook voor eventjes een museum in duikt aangezien je toch geen losse entree hoeft te betalen, op die manier zie je een stuk meer. Er zijn echt veel dino skeletten, veel zijn opgegraven in de omgeving van Dinosaur waar we vorig jaar geweest zijn. Jammer is wel dat er nergens de dino zo opgesteld zien staan zoals we vanuit de films hadden verwacht. Ondanks dat was het wel heel leuk om gezien te hebben! Hierna lopen we Central Park in, aan de rand van het park halen we nog een heerlijke fruitsmoothie die we delen. In het park vinden we een plekje in de schaduw op een grasveldje waar Lucas zijn benen even kan strekken en die van ons even kunnen rusten. We steken het park over naar de oost kant waar we van buiten het indrukwekkende Metropolitan Museum of Art zien, en hierna even naar binnen duiken bij het Guggenheim museum. Dit is een architectonisch hoogstandje en grappig om het slakkenhuis van binnen te zien. We doen een sanitaire stop bij het beroemde massief gouden toilet in het museum. Deze wordt nonstop bewaakt omdat ze bang zijn dat iemand anders een onderdeel steekt, dat is natuurlijk flink geld waard. Gelukkig mag je wel in je eentje naar binnen om je ding te doen x)
We zien nog een paar exemplaren van Picasso, Van Gogh en Gaudin. En we bewijzen dat we absoluut geen aanleg hebben om kunst te bewonderen, binnen 20 minuten staan we weer buiten. We duiken Central Park weer in, nu iets zuidelijker, en lopen een flink stuk. We zien kinderen honkbakken op de Great Laan, bootjes en gondels varen op The Lake, waar ook schildpadden zwemmen, muzikanten bij de Bethesda fontein, en niet zo veel bij de Strawberry fields het monument voor John Lennon. De voetjes zijn weer moe en eigenlijk is het alweer te laat, we gaan snel op zoek naar wat te eten en vinden uiteindelijk een klein zaakje waar je zelf je pasta kunt samenstellen en klaar laten maken. Hierna gaan we weer terug naar de camping waar het net als gisteren nog lang warm blijft waardoor we heerlijk buiten kunnen blijven zitten.

• 29 Mei 2017 - 17:26

Johanna (Joke) Wilk:

Priscilla sorry I did not get a change to take you all to downtown Baltimore. I volunteer at our Science Center and we have a very large Dinosaur in the museum and several other old creators.