Philly & NYC - Reisverslag uit Bird in Hand, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu Philly & NYC - Reisverslag uit Bird in Hand, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

Philly & NYC

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

17 Mei 2017 | Verenigde Staten, Bird in Hand

Het is 's morgens net lekker genoeg om al buiten te kunnen ontbijten. Lucas knort nog even verder als wij zorgen dat we klaar zijn om te vertrekken. Voor vandaag staat een bliksembezoek aan Philadelphia op de planning waarna we doorrijden naar New York City! We hebben van te voren uitgezocht waar we de camper in Philadelphia kunnen parkeren en hadden een parking gevonden die vlakbij het centrum was voor 40 dollar. Beetje prijzig maar dan ben je wel even van je camper af en in de buurt van wat je wilt zien. We vinden de parkeerplaats in 1x met Tommie, er is plek, hij kost maar 20 dollar, en oja we zijn ook lekker op tijd want onderweg was het helemaal niet zo druk op de weg. Het is al aardig warm als we rond kwart over 10 de camper uitstappen. Voor vandaag staat er 32 graden ik het programma, dat wordt pittig! We lopen een route door Philadelphia die we op internet hadden gevonden, het is een wandelroute die ook door tours wordt gedaan langs allerlei bezienswaardigheden in het centrum. Liberty Bell is hierbij de belangrijkste, er staat een rij voor de security check die weer veel weg heeft van een vliegveldcontrole, wat een gedoe is dat. De bel is een stuk kleiner dan verwacht en er is verder niet veel aan te zien. We gaan verder met onze route langs wat interessante historische gebouwen en halen vlak voordat we terug gaan naar de camper een Philly cheese steak, een broodje met losse stukjes vlees met kaas erdoor en ui. Klinkt eigenaardig maar het is echt smullen! En typisch Philly food :)
Om half 1 zijn we onderweg naar de stad der steden: New York! Als we in de buurt komen van de camping in Jersey City is het nog even spannend omdat we recht op de Holland tunnel afgestuurd worden door Tommie. En we wisten dat we met de camper niet door tunnels mogen rondom Manhattan... Gelukkig worden er er bij de allerlaatste afslag afgestuurd voor de de tunnel in zouden rijden. Helaas klopt er alleen weinig van onze eindbestemming en moeten we zelf even navigeren om op de camping terecht te komen. Tommie zal ook wel last hebben van de warmte. Omdat we pas om kwart over 3 op de camping zijn door de kleine detour, gaan we de geplande cruise om 16 uur niet meer halen. Plan B is de Harbor Lights Cruise om 19 uur, we kunnen dus op ons gemak de weg zoeken en een hapje eten voor we die gaan doen. Vanaf de camping is het 10 minuutjes lopen naar het Path treinstation waarmee we naar verschillende stations in Manhattan kunnen komen. Best ideaal :) De camping is trouwens ook prettiger dan verwacht, het is niet alleen asfalt, we hebben een picknicktafel en een soort tuin van grind waar we kunnen zitten. Ook de buurt er omheen is best hip en verzorgd in tegenstelling tot onze verwachting van een afgelegen parkeerplaats is een shabby wijk.
Maargoed, we gaan naar Manhattan. Verbazingwekkend genoeg zijn ook hier de stations niet kinderwagen vriendelijk en wordt Lucas dus met wagen en al over trappen en hekken gezeuld. Als we uitstappen op Broadway worden we meteen overvallen door de drukte en mensenmassa. Wat een mierenhoop! Is ook niet heel lekker wandelen met een kinderwagen. We crashen even bij de Mac voor een snelle hap en lopen daarna naar de pier waar de cruise vandaan vertrekt. Het is een stuk verder lopen dan we dachten, blijkbaar zijn blocks niets vierkant maar rechthoekig waardoor je noord-zuid veel sneller loopt dan oost-west. Weten we dat ook meteen. We zijn op tijd bij de boot en halen met onze New York Pass kaartjes. We mogen bijna meteen de boot op, aangezien het open lucht dek boven al vol is zoeken we beneden binnen een plekje. Zodra we wegvaren lopen we naar het buitendek voor een staplaats. Lucas rent binnen rond en speelt met zijn Luigi van het kindermenu, meneer vermaakt zich wel. Het is een prachtige cruise met uitzicht op de skyline van Manhattan, het Vrijheidsbeeld, en de verschillende bruggen waar we onderdoor varen. Het mooiste is nog dat tijdens de cruise de zon onder gaat wat prachtige plaatjes oplevert! Een mooie eerste kennismaking met NYC :)
Lucas had er geen zin in om te slapen dus is nog steeds wakker als we om 9 uur van de boot afkomen. Nu het toch al laat is en hij in de kinderwagen in slaap zal vallen willen we vanavond eigenlijk meteen het Empire State Building doen in het donker. Dan kan hij de overige avonden hier gewoon lekker op tijd zijn bed in. Het is echt weer een eind lopen daarheen en onderweg hebben we ook nog even twijfels of de trein terug naar de camping nog wel zal rijden als we terug willen. De conclusie is dat dit wel het geval is dus we gaan door naar het Empire. De benen zijn inmiddels erg moe en mijn voeten zo stijf onder de blaren dat het niet erg vlot meer gaat. We komen nog even op Times Square wat ook echt heel tof is om by night te zien, dan komt alle neon echt tot zijn recht! Vlak hierna valt Lucas eindelijk in slaap. Rond kwart over 10 zijn we bij het Empire en gaan we naar boven, de rij in om (weer) door de security te gaan. Komen we bij de poortjes, moet Lucas uit de kinderwagen gehaald worden....dat gaan we dus mooi niet doen terwijl hij net slaapt. Dan maar even geen Empire. Op naar de trein terug naar de camping dan. We zijn flink laat terug en duiken lekker in bed. We zijn echt moe en zetten even geen wekker voor morgen, we zien wel hoe laat we van start gaan!

• 29 Mei 2017 - 16:38

Johanna (Joke) Wilk:

Yes when you in New York it is always busy, especial in the morning and evening. I like to visit New York. I am glad you saw New York at night want it magical with all the signs.