Rocky Mountain National Park - Trail Ridge Road - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu Rocky Mountain National Park - Trail Ridge Road - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

Rocky Mountain National Park - Trail Ridge Road

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

30 Juni 2016 | Verenigde Staten, Estes Park

Om iets over half 9 gaan we op pad. We hebben weer 500 km op de planning, waarvan een groot deel de scenic route door het Rocky Mountain National Park is. We schrikken een beetje als we TomTom aanzetten en hij aangeeft dat het 10 en een half uur rijden is!! Maarja TomTom zit er hier qua tijd wel vaker naast dus we gaan er maar gewoon van uit dat wat we op Google maps hebben gezien klopt, dat staat ons beter aan. We zijn ook lekker eigenwijs en volgen de route die we zelf bedacht hebben ipv wat Tommie zegt, hopen dat dat de juiste keuze is!
Het lijkt allemaal goed te komen, rond half 3 zijn we in Rocky Mountain National Park. Onderweg een paar keer gestopt om even op ons gemak te lunchen en een beetje te rekken en strekken, ook veel roadwork gehad waardoor soms wat vertraging opgelopen.
Als we het park inrijden zien we vrijwel meteen een vrouwtjes eland redelijk dichtbij staan. Deze heeft natuurlijk niet zo'n mooi gewei maar we kunnen nu wel van heel dichtbij de aparte vorm van de kop zien. Bij het visitor center informeren we even over de route die we willen rijden vanmiddag, wandelingen voor morgen en het weer. Onderweg hebben we af en toe wat buien gehad en de lucht ziet er hier ook nogal dreigend uit. Het is hier normaal dat eind van de middag (onweers)buien overtrekken, en die zijn er nu dus ook. Volgens de vriendelijke meneer die ons te woord staat kunnen we de route gewoon rijden en hebben we nog meer dan genoeg tijd voordat het donker wordt. Als we morgen vroeg op pad gaan zouden we het misschien wel droog kunnen houden, tip van de dag.
We gaan de Trail Ridge Road rijden door het park. Op het hoogste punt bereikt deze 3713 meter en dat is best hoog, vooral omdat je hier boven de boomgrens en echt zo'n beetje op het bovenste randje van de berg rijdt (vandaar ook de naam). Op sommige stukjes is het best wel even billen knijpen met zo'n grote camper maar eigenlijk is het prima te rijden. Onderweg zien we nog meerdere mule deers, een paar marmotten, nog twee elanden en een hele berg met pronghorns. Ook nog een klein beestje formaat eekhoorn maar model wezel ofzo wat razendsnel voorbij huppelt, geen idee wat het was.
We komen over de Continental Divide, dit is de scheiding vanaf waar het water aan de ene kant naar de colorado rivier gaat en aan de andere kant naar de mississippi stroomt. Best bijzonder als je bedenkt dat het ijs en de sneeuw wat hier bovenop de bergen ligt verantwoordelijk is voor bijvoorveeld het ontstaan van de grand canyon.
Eerst hebben we regen maar naar mate we hogerop komen wordt het droog en breekt het zonnetje zelfs nog even door, de bergtoppen komen uit de wolken tevoorschijn en dus hebben we toch nog een prachtig zicht op de Rocky Mountains. Er ligt hier nog veel sneeuw dus daar moeten we natuurlijk even in en een zomervakantie foto in de sneeuw schieten :)
De route door het park is eigenlijk helemaal niet zo lang dus rond een uur of 6 zijn we het park aan de andere kant alweer uit. Even tanken en wat te eten halen en dan naar de camping die nog maar 10 minuutjes rijden is!