Acadia NP - Reisverslag uit New Harbor, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu Acadia NP - Reisverslag uit New Harbor, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

Acadia NP

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

26 Mei 2017 | Verenigde Staten, New Harbor

Het heeft vannacht aardig hard geregend en ook vanmorgen is het niet droog. We hebben om 12 uur een 3/4 uur durende boottocht gepland staan langs de kust van Maine (vuurtorens kijken) en om Puffins te zien. Gezien het druilerige, nouja eigenlijk gewoon ellendige weer vragen wij ons af of deze wel doorgaat. We moeten toch nog even betalen bij de receptie omdat daar gisteravond niemand was, dus we vragen hier meteen of ze even willen bellen naar de tour organisatie. Maar goed ook want de tour blijkt dus inderdaad gecancelled te zijn vanwege de weersomstandigheden. Serieus jammer want nu kunnen we geen Puffins zien, die leven hier echt alleen op eilandjes een eind uit de kust. Aan de andere kant zagen we het geen van allen zitten om met dit weer ruim 3 uur op een boot te gaan zitten, dus is het misschien maar goed dat het niet doorgaat. We hebben nu wel ineens veel tijd om in Acadia NP door te brengen. Als eerste rijden we nog even langs de tour organisatie in zeker te weten dat we ons geld terug gaan krijgen. Daarna rijden we naar de westkant van het Acadia NP om onze 1e wandeling van vandaag (wederom in de regen) te doen. We parkeren iets voorbij Sand Beach en lopen een stukje terug naar het strand. Jammer dat er met dit weer niet heel veel te doen is op een strand. We wandelen de trail de andere kant op en halen onderweg toch de poncho's die we van Niagara Falls hadden bewaard uit de camper. Erg sexy maar we blijven wel droog. We komen bij Thunder Hole waar de golven zo gigantisch zijn dat ze met enorme kracht tegen de rotsen slaan. De echte thunder is maar heel licht te horen. Wat een geweld zit er in de zee hier, weer zijn we even heel blij dat we niet op een boot zitten nu. We lopen nog door naar Otter point wat eigenlijk niet heel veel toevoegt, de trail is hier eigenlijk niet heel kinderwagen vriendelijk en de terugweg lopen we dan ook maar over de gewone geasfalteerde weg. Terug bij de camper is Lucas net in slaap gevallen. We laten hem lekker in de frisse lucht verder duten en eten zelf onze lunch op ons gemak op. We gaan daarna verder naar de Jordan Pond waar we een rondje om het meer lopen. Het eerste deel zou wheelchair toegankelijk zijn, maar steeds zijn er doorgangen​ in het pad voor het stromende water naar het meer, ik zou toch echt niet weten hoe je hier met je rolstoel over heen zou moeten komen. Gelukkig kunnen we de kinderwagen er wel overheen tillen. We lopen langs de bosrand aan de oever van het meer en zien veel bomen die door bevers omver geknaagd zijn. We zien ook beverburchten, alleen helaas geen bevers. Vanmorgen hebben we al wel 2 deers en een kalkoen gezien, dus we zullen onder portie wildlife voor vandaag wel weer opgebruikt hebben. Het laatste derde deel van de wandeling is niet toegankelijk voor de kinderwagen, maar vanaf hier zouden we het pad rond het meer kunnen verlaten en terug kunnen lopen via een carriage road die wel makkelijk begaanbaar is. Het enige jammere is dat we die hele carriage road niet kunnen vinden, dezelfde weg teruglopen is echt een heel stuk extra lopen, dus onze enige keus is toch maar doorlopen en zien wat we tegen gaan komen... Er komen ons wat mensen tegemoet die ons waarschuwen voor wat er komen gaat. We zijn eigenwijs en gaan gewoon door. Dan komen de rotsen, Robert neemt Lucas nee en Tiffany en ik de kinderwagen. Zo klauteren we over de rotsen en later leggen we nog een heel stuk af over een verhoogd bielzen pad dat te smal is voor de kinderwagen. Wat een wandeling, dat wordt vast flink spierpijn in de armen morgen! We zouden traditioneel tea en popovers gaan halen in het Jordan Pond house, maar we zijn zo lang onderweg geweest dat we dit maar niet meer doen en gewoon lekker naar de camping gaan zodat we wat te eten in elkaar kunnen draaien en op tijd kunnen eten. We rijden naar de camping waar ze zich wel iets konden herinneren van mailverkeer met ons, maar er uiteindelijk niet geregeld is wat betreft de reservering. Gelukkig is het ook hier uitgestorven dus krijgen we gewoon een plekje toegewezen. We maken een soort van zooi mete vlees aardappeltjes en gesneden mix groenten. Het miezert nog steeds dus we besluiten het kampvuur maar te laten voor wat het is en vanavond binnen te blijven, Shithead ronde 2.