Mt. Desert Island - Reisverslag uit New Harbor, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu Mt. Desert Island - Reisverslag uit New Harbor, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

Mt. Desert Island

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

27 Mei 2017 | Verenigde Staten, New Harbor

Ik ben de dag begonnen met een hartverzakking. Lucas slaapt in zijn tentje op het bed boven de cabine, een prima plekje. Totdat hij vanmorgen ineens op zijn knietjes op het randje zat met zijn blije bakkes, meneer was even zelf uit zijn tent gekomen. Ik weet niet hoe, maar ik ben uit mijn bed achter in de camper gevlogen om hem er af te plukken voor hij naar beneden zou vallen. Vanavond gaan we maar even iets verzinnen om de rits van het tentje zo dicht te maken dat hem dit geen tweede keer gaat lukken!
Voor we vertrekken lenen we een rol ducttape bij de receptie om de afvoer van de gootsteen te tapen, deze sluit niet goed aan waardoor er steeds water over de vloer stroomt. Voor vanochtend hebben we nog een paar stops op de zuid west kant van Mt Desert Island, waar ook Acadia NP op ligt, gepland staan, om half 10 zijn we op weg.
De eerste is Echo Lake Beach, een strandje waar het vooral koud is en met dit weer niet heel boeiend. De tweede is seawall, een dun strookje land langs de zee waar we overheen rijden zonder te stoppen, zo spannend was het niet. De derde is de wonderland trail. Deze stond oorspronkelijk niet op ons plan maar werd ons aangeraden door de dames op de camping. Aangezien de rest vrij vlot ging kijken we hier dus ook even. Het is wederom een wandeling door het bos naar de kust. Het is wel een mooi uitkijkpuntje. Het meest bijzondere is nog dat er een dode zeehond ligt, vandaar dat hier zo veel vliegen zijn, bah! De laatste stop is het Bass Harbor Head Lighthouse. Hier wandelen we een stuk naartoe omdat we er met de camper niet mogen komen, en klauteren we nog wat over de rotsen om een goed zicht te hebben op de vuurtoren bovenop de klif. Hierna is het tijd om lunch te scoren en de weg op te gaan, op naar onze tussenstop voor vannacht richting de Canadese grens: Bingham. Onderweg breekt zowaar het zonnetje door, het weerbericht voor dit gebied kijkt te kloppen en het lijkt er op dat we de regen voor nu even achter ons hebben gelaten.
We staan om half 5 geïnstalleerd op onze plek op de camping in het stralende zonnetje. Het is een graad of 22 en echt even genieten. Er is een heel groot open grasveld waar Lucas kan rondhobbelen en zelf doen we een poging tot volleyballen. Het is echt even heerlijk zo! Er zitten wel super veel muggen en zandvliegen die ook steken, gelukkig worden we niet helemaal lek geprikt maar komen we er met een paar enkele bulten vanaf. We halen wat te eten in de lodge waar ook de receptie zit. We moeten zo lang op het eten wachten dat daarna helaas het zonnetje al weg is en het in een keer een stuk afkoelt. We bouwen een kampvuurtje en zitten lekker buiten vanavond.