4th of July - Reisverslag uit Golden, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu 4th of July - Reisverslag uit Golden, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

4th of July

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

04 Juli 2016 | Verenigde Staten, Golden

Lucas meldt zich om iets over half 8, het zonnetje schijnt al, geen wolk te bekennen :)
We hadden gisteravond na even google-en uitgevonden dat er vandaag om 10:00 uur een 4th of July parade is hier in Montrose. Eigenlijk wilden we op tijd gaan rijden omdat we iets van 425 km weg moeten werken vandaag om weer in de buurt van Denver te komen. Maarja, hoe vaak ben je hier op de 4th of July en krijg je de kans om zo'n optocht te zien....
We besloten dus toch even te gaan kijken en daarna pas te gaan rijden.
We lopen een kwartiertje (we hadden verwacht dat we de camper nergens kwijt zouden kunnen, dit bleek wel mee te vallen) vanaf de camping tot het beginpunt van de parade. Het is wel garppig om te zien maar stelt eigenlijk niet zoveel voor :')
Het begint uiteraard met een paar militairen met amerikaanse vlaggen en daarachter een wagen volgeladen met veteranen, een highschool orkest en dan komt er eigenlijk een allagaartje van iedereen die maar mee wil rijden. Veel oldtimers, een paar brandweerauto's met sirenes aan (pruillip veroorzakend), paarden geverfd in de Amerikaanse vlag wat er best zielig uitziet. En verder eigenlijk heel veel reclame en campagnes voor county verkiezingen. Er worden snoepjes en Amerikaanse vlaggetjes uitgedeeld (binnen 5 seconden bestaat die van Lucas al uit 2 delen), en iedereen roept 'happy 4th' en zwaait. Best een blije bedoeling maar verder niet erg indrukwekkend. Terug naar de camping, pff het is echt al heet!
We fixen nog even het een en ander aan de camper want de tanks blijven aangeven dat ze vol zitten terwijl ze geleegd zijn, even de tuinslang erin en we zijn weer good to go. Lucas speelt nog even met zijn vriendinnetje. Meteen propaan even bijvullen want die tank moet vol zijn als we de camper morgen inleveren. Wordt nog een dingetje want we moeten de camper schoon inleveren maar er is nog geen veger en blik of vaatdoek aanwezig in dit ding. Wordt creatief poetsen vanavond....
Om kwart voor 12 gaan we rijden en nog geen kwartier later ketst er een flinke steen op de voorruit, enorme put erin. Houd je dat ding de hele vakantie heel, moet zoiets op de laatste dag gebeuren. Dat zal wel een nieuwe voorruit gaan kosten :(
Tommie zegt dat het bijna 5 en half uur rijden is, bah. Helaas helaas heeft tommie gelijk, rond 6 uur komen we op de 'camping' wat meer op een parkeerplaats met een randje gras erom lijkt. De wolken zijn dreigend, onderweg hadden we al een paar keer een buitje en het gaat vast niet lang duren voor het hier ook losbarst. Lucas speelt nog even op zijn kleed zolang het droog is en wij gaan alvast spullen inpakken en camper schoonmaken met de beperkte middelen die we daarvoor hebben, we hebben wel een leenbezem kunnen scoren bij de receptie dus dat is in ieder geval iets. Het inpakken valt mee, het lijkt allemaal weer te gaan passen :') ondertussen is het buiten gaan regenen dus de laatste avond brengen we in de camper door. We kijken nog naar het vuurwerk wat in de verte wordt af gestoken, we staan op een bergje met uitzicht over Denver dus dat is op zich wel leuk. Het vuurwerk is wel ver weg en is opzich niet heel anders dan wat je in Nederland ziet als er vuurwerk is x)
Dat was het dan alweer, morgen stappen we het vliegtuig weer in. Wat is het weer snel voorbij gevlogen en wat hebben we weer een mooie dingen mogen zien en doen. Het is er weer een om nooit te vergeten, zeker met ons kleine ventje erbij die het fantastisch heeft gedaan!
Ik weet nu al zeker dat we hier nog een keer terug gaan komen! Maar voor nu zit het er op, Nederland here we come!