Custer State Park, Crazy Horse & Mount Rushmore - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu Custer State Park, Crazy Horse & Mount Rushmore - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

Custer State Park, Crazy Horse & Mount Rushmore

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

19 Juni 2016 | Verenigde Staten, Rapid City

Om 4 uur houdt Lucas het weer voor gezien met slapen, zo lijkt het even tenminste. Gelukkig krijgen we hem na veel proberen weer aan het slapen en kunnen wij onze ogen ook nog even dichtdoen. Om 6 uur ben ik klaarwakker, en niet veel later zijn de mannen ook weer actief. Lucas komt goedmorgen zeggen met zijn vaderdagcadeau.
Ook vandaag weer een vroege start dus, opzich wel fijn want dan hebben we lekker de tijd, zijn we de warmte nog een beetje voor en het is niet zo druk!
We ontbijten weer op ons gemak, doen een water refill en vies water dump en kunnen op pad. Op naar Custer State Park! We komen het park in (nadat we 20! Dollar entree betalen) en zien al snel een eenzame bizon langs de weg, en niet veel verderop nog eentje! Wel gek want wij waren in de veronderstelling dat het kuddedieren zijn. Wat een mooie grote beesten, zo'n indrukwekkende grote kop!
We rijden de wildlife loop road, zien nog een paar eenzame bizons, een hoop prairie dogs, hertjes, ezels op de weg, een groot hertachtig beest met gewei, en in één vallei een kudde met misschien wel 200 bizons die met zijn allen rondtrekken. Echt een prachtig gezicht die groep! Veel kleintjes erbij ook, mooi om te zien al die koppeltjes van moeder en kind in de groep.
Na de looproad rijden we naar Silvan Lake, wat een bizar mooie plek is dit! Een meer wat als recreatiegebied gebruikt wordt, gelegen tussen de prachtige rotsen van Blackhill Forest. We lopen rond het meer en blijven foto's schieten zo mooi is het. Ook een mooi plekje om de camera met lensfilters eens goed te testen. De wandeling is nog uitdagender dan gedacht, we moeten best een stukje over en tussen de rotsen, met Lucas in de buikdrager gaat dat prima!
Na deze verrassend mooie plek zoeken we de camper weer op om naar het Crazy Horse Menorial te gaan, een gigantisch beeldhouwwerk van een indiaan op een paard waar al een jaar of 50 aan gewerkt wordt en de komende 100 jaar nog niet af gaat komen. Het is eigenlijk de Mount Rushmore van de indianen, alleen vele malen groter, en dus niet af.
Hierna naar Mount Rushmore waar we de bekende presidentshoofden aanschouwen en eigenlijk vrij snel weer vertrekken. Door naar de KOA in Rapid City die we voor vandaag gereserveerd hebben. Daar is om 7 uur gratis watermeloen eten, het wordt voorgedaan als een hele happening dus we gaan even kijken. Het stelt niet meer voor dan dat ern mevrouwtje iedereen een part watermeloen geeft :') wel lekkere watermeloen overigens....
We plonzen nog even in het zwembad maar dat is ook hier weer vrij koud, we eindigen lekker in de hottub waar Lucas lekker ronddobbert in zijn zwemband en weer met alle dames (jong en oud) zit te sjansen. Daarna even lekker onder de douche en de kleine zijn bedje in. Wij hebben vandaag nog een biertje en een wijntje weten te scoren dus al schrijvende genieten we daar van aan onze picknicktafel!
Het was een heerlijke dag met verrassend veel moois in het Custer State Park!