Algonquin Provincial Park - Reisverslag uit Algonquin Park, Canada van Priscilla - WaarBenJij.nu Algonquin Provincial Park - Reisverslag uit Algonquin Park, Canada van Priscilla - WaarBenJij.nu

Algonquin Provincial Park

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

01 Juni 2017 | Canada, Algonquin Park

We slapen per ongeluk uit, iets met teveel snoozen op de wekker. Om kwart over 9 rijden we, vandaag doen we eerst wat kilometers naar Algonquin Provincial Park en gaan we daarna actief doen. We zijn inmiddels weer in Ontario, de provincie waar we ook gestart zijn. De laatste stad hebben we achter ons gelaten en nu zijn we op weg naar wat ook het laatste natuurpark van deze vakantie zal gaan worden. We komen rond een uur of 2 aan, onderweg hebben we nog even boodschappen gedaan voor vanavond. We beginnen met de Beaver pond wandeling, een leuk trail door het bos naar een beekje, beverdam en een mooi meer. Het wemelt hier van de muggen en andere vliegbeesten die om je hoofd zwermen, das een beetje minder. Wel schijnt het zonnetje lekker dus hier boffen we mee!
Hierna doen we een boardwalk die echt helemaal niet interessant is, gelukkig is hij maar kort dus kunnen we snel door naar wat anders. Een wandeling naar Lookout point die flink pittig stijgt door het bos tot bij een uitkijkpunt waar je een hele vallei met bossen en meertjes in kijkt. Als we hiervan terugkomen is het tijd om de camping op te gaan zoeken. Langs de doorgaande weg in het park maken we kans om Elanden te spotten, we zoeken ons suf maar ze zijn ook hier weer nergens te bekennen. Zo langzamerhand twijfelen we er aan of die beesten hier überhaupt wel leven. Het is weer een wildlife loze dag vandaag, afgezien van een paar hertjes die we onderweg hebben gezien. In het park valt dat toch een beetje tegen. Morgenochtend gaan we ook nog wat wandelingen doen hier, hopen dat we op die laatste dag meer mazzel hebben en nog wat dieren spotten! Overigens mogen we over het weer niet klagen vandaag, steeds als we onderweg waren regende het maar iedere keer als we aan het wandelen waren hadden we een stralend zonnetje :)
We staan op een prachtig plekje in het bos aan een meer en zien de zon ondergaan. We durven het kampvuur alleen nog steeds niet aan vanwege de plotselinge buien elke keer. Morgen wordt wel de laatste kans om de smores op het vuur te gooien, misschien wel een mooie afsluiter van de vakantie.