La Mauricie National Park en Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Priscilla - WaarBenJij.nu La Mauricie National Park en Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Priscilla - WaarBenJij.nu

La Mauricie National Park en Montreal

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

30 Mei 2017 | Canada, Montréal

Lucas heeft onrustig geslapen en daardoor wij allemaal. We slapen daardoor ook niet echt lekker als de wekker gaat, en gaan er maar meteen uit om aan deze dag te beginnen. We hebben. Het vannacht meerdere keren horen stortregenen dus onze verbazing was erg groot dat het nu helemaal droog is. Daar gaan we zo snel mogelijk gebruik van maken! Om 8 uur rijden we al weg van de camping in het La Mauricie National Park. Onze eerste stop is een korte wandeling naar een uitkijkpunt waar Elanden gezien kunnen worden. Eigenlijk moest je er dan om 5/6 uur smorgens al staan maar dat vinden wij iets te heftig, dus nemen we de gok dat we nu misschien nog iets kunnen zien. Niets is minder waar, we zien water en bomen, en heel in de verte 2 eenden tussen twee eilandjes in maar verder is het hier stiller dan stil, geen beest te bekennen. Als we verder door het park rijden en de wat meer de berg op gaat het weer flink regenen. Als we aankomen bij het viewpoint dat als 'het' viewpoint van het park bestempeld is hoost het echt. Robert en Tiffany gaan met paraplu even snel kijken of er wat te zien is maar komen kletsnat en zonder iets gezien te hebben terug. Het enige wat er te zien is is regen/wolken/mist. We rijden verder richting de andere kant van het park waar we nog 2 wandelingen willen doen. Deze zien weer eigenlijk letterlijk in het water vallen met dit weer. Maar als we de berg weer wat af rijden wordt de regen steeds minder, en tegen de tijd dat we op de parkeerplaats staan is het gewoon helemaal droog. We lopen eerst een korte boardwalk wandeling door een moerrassig gebied waar veel orchideeën en vlees etende planten moeten zijn. De orchideeën zijn niet thuis en de vleesetende planten denken we gezien te hebben maar waren ook niet heel heftig. De zwermen muggen wel dus we besluiten niet vlug weg te gaan. De volgende stop is een wandeling naar en langs een grote stroomversnelling. Een leuke wandeling door het bos, waarin we ook weer geen enkel beest spotten. Lucas valt onderweg in slaap en als we terug bij de camper komen besluiten we maar op ons gemak een eitje te bakken zodat hij nog even door kan knorren. Dit is trouwens de enige trail waarbij er een paar andere mensen tegen zijn gekomen, tot daarvoor keek het alsof wij de enige bezoekers waren in het park. Na de lunch zetten we koers naar Montreal. Onderweg krijgen we weer aardig wat regen. We zien in een bepaald gebied enorm veel water overlast, een rivier die gigantisch buiten zijn oevers is getreden, bomen en hekken staan midden in het water en hele akkers staan blank. De wateroverlast waarover we voor ons vertrek naar Toronto dus op het nieuws gehoord hadden is hier duidelijk nog niet voorbij. Als we bij Montreal komen is er van wateroverlast niets te zien en hier breekt zelfs het zonnetje door en wordt de lucht steeds blauwer. Hoe kunnen we het zo treffen met het weer! We parkeren de camper gewoon ergens langs de weg want bij de Wallmart waar we eigenlijk wilden parkeren staan bordjes over wegslepen wat we niet willen riskeren. We nemen de metro naar het centrum en lopen een stuk door het oude deel van Montreal. Echt een heel leuke stad, dit stuk dan in ieder geval. Erg veel grote gebouwen in een beetje Romeinse stijl. En verder doet het weer heel Frans aan. We eten een hapje op een terras, we gaan alledrie voor de Poutine een gerecht dat uit Québec komt: patat met vlees en jus met kaas. Klinkt een beetje bijzonder maar het is best een goede combi! Na het eten gaan we terug naar de camper en shoppen we nog even snel bij de Wallmart voor een koelbox. We hebben besloten de koelkast maar niet meer te laten maken voor die laatste paar dagen, de locatie waar dat moet blijkt namelijk een heel eind buiten onze route te liggen, dit zou dus heel veel tijd gaan kosten en dan moeten we dingen gaan schrappen van wat we willen doen. We kunnen nu in ieder geval onze verse spullen weer vers houden. Op de camping aangekomen is het allang bedtijd geweest voor onze kleine man dus die schuiven we meteen in zijn tent, het sleutelringetje door de ritsen zorgt er gelukkig voor dat hij er weer veilig in kan blijven liggen. We hebben eindelijk weer even goede WiFi dus tijd om het reisverslag bij te werken en te uploaden. Omdat het water morgenochtend vanaf 8 uur wordt afgesloten op de camping gaat Robert nu maar vast douchen, geen spelletje dus vanavond. Morgen willen we nog even terug naar Montreal om de Mont Royal op te gaan, dat paste vandaag niet meer in het schema omdat het erg ver buiten het centrum lag. Daarna zetten we koers naar Ottawa, de laatste stad van deze trip!