Montmorency, Saint Anne en naar La Mauricie - Reisverslag uit Shawinigan, Canada van Priscilla - WaarBenJij.nu Montmorency, Saint Anne en naar La Mauricie - Reisverslag uit Shawinigan, Canada van Priscilla - WaarBenJij.nu

Montmorency, Saint Anne en naar La Mauricie

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

29 Mei 2017 | Canada, Shawinigan

We starten vroeg op zodat we zo snel mogelijk weer aan de bel kunnen hangen bij Cruise America. Ze moeten even uitzoeken waar we zo snel mogelijk terecht kunnen voor reparatie en bellen over anderhalf uur terug. Dan gaan wij vast op pad! Onze eerste stop voor vandaag is de Montmorency Fall. Een grote waterval die als een van de grote attracties van de stad Québec wordt gezien. We gaan met een kabelbaan omhoog en lopen over de brug die boven de rand van de waterval hangt. Wat een kracht ook weer zeg, in de mist van de waterval zien we een regenboog omdat het zonnetje er aardig door begint te komen. Dat is niet slecht voor een dag waarop erg slecht weer voorspeld was. Na ons bezoek heeft CA nog niet terug gebeld dus besluiten we zelf maar te bellen. Er blijkt niets geregistreerd te staan van het vorige telefoontje en er is dus ook nog niets uitgezocht, er wordt ons weer beloofd dat er zo terug gebeld wordt. Wij gaan ondertussen door naar stop 2: Sainte Anne Canyon. Onderweg worden we inderdaad teruggebeld met een adres in de buurt van Montreal waar we morgen terecht kunnen om naar de koelkast te laten kijken.
Bij onze volgende stop aangekomen is de lucht inmiddels flink blauw aan het worden en is het zowaar te warm om met een jas aan te lopen, zelfs de truien staan op het punt om uit te gaan. Ook in deze Canyon is een mooie waterval te zien en zijn er drie bruggen op verschillende hoogtes over de canyon heen vanwaar je mooi uitkijkt over de waterval. Wij doen alleen de eerste twee bruggen want voor de laatste moet je flink wat trappen af en ook weer op en dat wordt een beetje te heftig met de kinderwagen. Hierna vertrekken we naar onze eindbestemming voor vandaag: La Mauricie National Park. Dit is nog een stukje rijden (200 km). We doen eerst nog even boodschappen aangezien we na het koelkastfiasco niets meer op voorraad hebben. Als we dan gaan rijden kunnen we in een keer door zodat Lucas lekker kan slapen. Onderweg wordt het weer steeds slechter. Eerst trekt het dicht, dan worden de wolken steeds donkerder, en tegen de tijd dat we bij het park aankomen regent het flink. Het is half 5 en we wilden eigenlijk nog een wandelingetje doen, maar om ons voor een uurtje helemaal nat te laten regenen zien we niet zitten. We zetten de camper lekker op zijn plek en blijven binnen, morgen weer een dag. We evalueren het plan voor de komende twee dagen en kijken waar er ruimte is om een omweg te maken om de camper te laten repareren, dat zit er morgen niet in maar wellicht woensdag wel. Voor morgen wordt er ook weer veel regen voorspeld, dus we gaan duimen dat het meevalt anders wordt het een vochtige dag x)