Naar Acadia NP - Reisverslag uit New Harbor, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu Naar Acadia NP - Reisverslag uit New Harbor, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

Naar Acadia NP

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

25 Mei 2017 | Verenigde Staten, New Harbor

Vanmorgen regende het weer een beetje, best jammer dat we hierdoor steeds in de camper zitten ipv lekker in de frisse lucht aan de picknicktafel. We staan hier direct aan zee aan een leuk strandje met vuurtoren, maar kunnen er dus weinig van genieten. We bakken een eitje en zien een marmot over de camping lopen. Om 9:15 gaan we op route, we hebben vandaag ruim 400 km voor de boeg naar Bar Harbor en Acacia National Park in Maine. Dit wordt alweer onze laatste echte bestemming in de States voordat we terug naar Canada gaan, de tijd lijkt nu wel erg snel te gaan.
We rijden door Salem maar kunnen het 'heksen' deel zo snel even niet vinden dus rijden maar gewoon door. Onderweg regent het weer regelmatig, maar zolang we in de camper zitten kan het ons weinig schelen. Vanuit Massachusetts rijden we een heel klein stukje door New Hampshire, meer dan dit zullen we deze vakantie niet zien van deze staat. Vervolgens belanden we in Maine. Het landschap wordt gedomineerd door bossen en veel water. Het is een mooie omgeving, toch blijven Robert en ikzelf alles vergelijken met de landschappen van het Westen die zo veel interessanter zijn. Hoewel het hier mooi is hebben we tenslotte in Nederland ook bossen en water, dus zijn dit opzicht niet unieke dingen om te zien. Nu zal ik wel een natuurbarbaar zijn ofzo...
Wij zijn rond half 4 in Bar Harbor, het regent nog steeds een beetje maar we besluiten toch het Shore Path te lopen langs de kustlijn (ik weet zeker dat ik mijn schoonouders trots maak nu