NYC deel 5 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu NYC deel 5 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

NYC deel 5

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

21 Mei 2017 | Verenigde Staten, New York

We hebben een snelle start vandaag en zijn om half 9 al op route. Ontbijtje bij de supermarkt gehaald en hup de trein in. Dat viel even tegen, naast dat er weekend dienstregeling wordt gereden zijn er ook nog werkzaamheden waardoor er vertraging is. Van die snelle start is hierdoor weinig meer over en we zijn alsnog pas rond kwart voor 10 in de stad in het zuiden van Manhattan. We lopen een stuk richting het water aan de oostkant. Hier zit een fietsenverhuur waar we met onze New York Pass gratis fietsen kunnen huren. Het is even zoeken naar een helm die Lucas goed past, maar uiteindelijk zit hij ook op zijn troon achterop de fiets. Het is echt fantastisch weer vandaag, een graad of 23 met een strak blauwe lucht. Perfect weer om te fietsen. We fietsen over de Brooklyn Bridge naar Brooklyn toe. De brug is echt heel gaaf en prima te doen op de fiets. In Brooklyn zien we een grote speeltuin waar we even pauzeren om te wiebelen en een fruitje te eten. Vlak achter de speeltuin is een kiezelstrandje waar we prachtig uitzicht hebben op de Brooklyn Bridge en de skyline van Manhattan. Lucas verzamelt mooie stenen (en proeft ze af en toe even). We fietsen een klein stukje door DUMBO en gaan dan de Manhattan bridge over terug naar Manhattan, jammer dat we hier precies aan de kant moeten fietsen waar we geen uitzicht hebben over de Brooklyn Bridge, maar gelukkig hadden we het al heel goed kunnen zien vanaf het strandje. Onderweg naar beneden zien we Chinatown liggen. Misschien is er straks nog tijd om daar heen te gaan. We gaan de fietsen inleveren en krijgen de kinderwagen gelukkig weer heelhuids terug die we daar hadden achtergelaten. We gaan te voet verder en vinden een goede pizzeria waar we een hapje eten. Hierna besluiten we rechtsomkeert te maken en eerst naar het 9/11 Tribute Center te gaan omdat we die echt nog willen zien voor we NYC verlaten. Het is een klein half uurtje lopen, als we bij het Firestation no 10 aankomen zien we precies de brandweerauto's met sirenes aan naar buiten komen, die moeten aan de slag. Het Tribute Center ernaast zou geopend moeten zijn maar ziet er erg dicht uit, als we toch maar naar binnen gaan blijkt er nu een souvenir shop te zitten en bestaat dus hete hele Tribute Center niet meer. Het is blijkbaar geïntegreerd in het 9/11 Memorial museum waar we al geweest zijn. Wel een beetje jammer dat ze niet even alle vermeldingen en openingstijden ed van de gevel afhalen dan... We zijn voor niets hierheen gelopen en lopen weer nagenoeg dezelfde route terug om koers te zetten naar Chinatown en Little Italy. In Chinatown zijn er weer veel kramen met heel mooi uitziend fruit voor een prima prijsje. We scoren aardbeien, kersen en een kleine watermeloen. In Little Italy haken we nog een Italiaans ijsje wat in Italië toch wel beter is. Hierna komen we in SoHo, hier pakken we de metro naar de Flat Iron building die we nog even willen zien. De naar Times Square wat indrukwekkend blijft hoe vaak je het ook ziet. Hier moet er nog even voor schoenen geshopt worden. We slagen voor 3 paar voor Tiffany en een stek leuke Nike Air Max schoentjes voor Lucas. Hierna doen we een snelle hap bij de Mac waar we de eerste avond in NYC ook gestart zijn, best een mooie afsluiter, en pakken we de trein terug naar de camping. Bye bye Manhattan. We hebben alle highlights gezien, maar ik snap nu dat je ook gewoon twee volle weken oid hier door zou kunnen brengen zonder je te vervelen. Nu het zonnetje onder is koelt het hard af en is het zonder vuurtje te koud om buiten te zitten. We zitten dus vanavond voor het eerst binnen in de camper. Morgen laten we NYC achter ons en gaan we weer de weg op om verder te touren. Het was best lekker om een aantal dagen niet te hoeven rijden! Morgen meteen een dag met een hoop kilometers zodat we het daarna weer wat rustiger kunnen doen met rijden.