NYC deel 4 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu NYC deel 4 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

NYC deel 4

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

20 Mei 2017 | Verenigde Staten, New York

Gisteravond hebben we het plan voor vandaag nog wat aangepast, of vooral ingekort. Hoewel we van tevoren dachten dat vier en een halve dag New York City meer dan zat zou zijn, hebben we nu al wel ervaren dat het eerder te kort dan te lang is. Er is zoveel te zien en te doen, en de afstanden in Manhattan zijn best aardig groot. We zetten de wekker dus maar weer om half 8 zodat we een beetje op tijd op pad kunnen gaan. Het begin traditie te worden om bij onze favoriete supermarkt een ontbijtje te haken dus dat doen weer vandaag ook, we houden het klein en nemen een croissantje. Hierna gaan we naar de High Line, een oude spoorweg op een verhoging die omgebouwd is tot een wandelpromenade met heel veel groen, een soort langgerekt park in de lucht. Deze lopen we helemaal af (uurtje lopen), ondertussen hebben we uitzicht op de wijk beneden: het meatpacking district met oude pakhuizen. We kijken even bij het grote sportstadion Madison Garden waarna we in een parkje vlak achter de New York Library even pauzeren. Lucas is gehypnotiseerd door een draaimolen met paarden (hihihihihiiiiiii) en er niet bij weg te krijgen. We gaan naar binnen in de beroemde bibliotheek en kijken onder andere in de grote leeszaal, het lijkt echt op hoe we het ons hadden voorgesteld alleen met een stuk minder boeken. Wat wel gek is voor zo'n grote bieb. Het is een erg mooi gebouw, ook van binnen.
Hierna gaan we naar de Empire State Building, die hadden we nog in te halen van afgelopen woensdagavond. Deze keer is Lucas nog wakker dus is het niet erg als we hem uit de kinderwagen moeten halen voor de security check. We lopen een rondje op de ring achter glas maar gaan al snel naar de hogere verdieping waar je gewoon buiten kunt kijken naar het fantastische uitzicht over de skyline van Manhattan.
We lopen naar Grand Central Terminal, het grote station wat echt prachtig is en heel bekend vanuit verschillende films. Buiten eten we de shoo fly pie op die we in Lancaster gehaald hadden en nog steeds in de koelkast hadden staan. Het is een typische Amish lekkernij die prima te eten was ook al kruimelde hij enorm, ik kan niet omschrijven waar het naar smaakte.
Door naar het volgende letterlijke hoogtepunt: Top of the Rock in het Rockefeller Center. Weer een hoge toren, alleen vanuit hier heb je heel mooi uitzicht over central park en zie je de skyline van Manhattan met het Empire State Building er ook bij. We lopen een stuk over 5th avenue met alle veel te dure winkels voor we richting Times Square gaan. Hier kijken we nog even rond en worden we overspoeld door alle reclames. Tiffany heeft nog even een onderonsje met een stand up comedian voor de bekende rode trappen als ze een foto van mij op die trap probeert te maken. We zien ook nog een gedenk plek voor het nog maar 20 jarige slachtoffer van het incident van gisteren, koude rillingen.
We gaan eten bij een prima zaak, Ruby Tuesday, waar we lekkere baby back ribs eten, Lucas smult van zijn gefrituurde garnalen. Het eten duurt wat langer dus weer gaan weer een beetje laat terug naar de camping waar we de kleine man direct zijn bedje in schuiven. We gaan nog even buiten zitten. Maar het koelt best snel af waardoor we het op een erg schappelijke tijd voor gezien houden en lekker naar bed toe gaan. Vandaag was het na drie dagen boven de 30 graden erg fris met een graad of 20 zonder zon. Bijzonder dat het van de ene op de andere dag zo om kan slaan.