Amish gebied - Reisverslag uit Bird in Hand, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu Amish gebied - Reisverslag uit Bird in Hand, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

Amish gebied

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

16 Mei 2017 | Verenigde Staten, Bird in Hand

Na wederom een heerlijk ontbijtje nemen we afscheid van tante Joke en zetten we onze reis met de camper voort. Een half uur later dan gepland, 8:15 zijn we onderweg naar Amish gebied. We moeten om 10 uur op de camping zijn voor een early check in zodat we om 11 uur de Amish Farmlands tour kunnen doen. Helaas is het onderweg erg druk rondom Baltimore, samen met ons halfuur vertraging zorgt dit ervoor dat we pas om half 11 aankomen. Gelukkig nog wel op tijd om de tour te doen. We krijgen de ticket en een routebeschrijving mee en moeten direct gaan. Op de juiste plek aangekomen zouden we opgewacht moeten worden door een rood busje. Normaal hebben ze een grote bus maar aangezien we de enigen zijn die de tour willen doen gaan we in een klein privé busje. Het enige is dat het busje nergens te bekennen is. Na lang zoeken en wachten vinden we iemand die ons kan vertellen dan er iets mis gegaan is waardoor onze tour pas om 12:15 kan starten. Lekker dan, het idee van smiddags nog langs wat dorpjes rijden door Amish gebied voordat we bijtijds naar de camping gaan om in het zwembad te plonzen (het is namelijk 31 graden hier) valt hiermee wel in het water. We krijgen wel tickets om gratis te gaan lunchen in het naastgelegen restaurant. Dat doen we dan maar. Alleen Robert krijgt sinds vanmorgen geen hap door zijn keel, en de rest zit nog vol van het stevige ontbijt van vanmorgen. Daarnaast is het eten ook een beetje raar en niet zo lekker, beetje kansloos dus. We gaan nog even de speeltuin in tot ons busje er is. Dit is uiteindelijk pas na half 1. We gaan op pad voor onze 2 uur durende tour onder begeleiding van een dame die voorheen Amish was maar nu niet meer. We zien veel koetsen rijden, kinderen op steps en mannen aan het werk op het land met muildieren. Ze legt ons veel uit over de Amish manier van leven en wat dit precies inhoudt. We bezoeken een winkel waar we shoo-fly pie kopen, wat typisch Amish is. Daar kopen we ook een grote pretzel die echt enorm lekker is, zoet deeg met grote zeezout korrels. Hierna bezoeken we nog een Amish boerderij waar Lucas even diertjes kan kijken en we de quilts zien die veel door de Amish gemaakt worden. Het fijne van de privé tour is dat we ook onderweg kunnen stoppen wanneer we willen om foto's te schieten. De Amish zijn nogal schuchter en gaan liever niet op de foto, maar toch lukt het ons wat aardige plaatjes te maken. Als om kwart voor 3 de tour klaar is besluiten we maar direct naar de camping te gaan om het zwembad in te duiken. Nare verrassing dat het nog leeg staat, pas vanaf Memorial day is het open. Echt zonde. Gelukkig hebben we een plek met een heel mooi grasveldje waar we even lekker kunnen relaxen. Lucas gaat nog even knorren want dat had hij nog niet zoveel gedaan.
Vanavond zouden we een Family style Amish dinner doen in een restaurant dichtbij, maar aangezien Robert nog steeds niet aan eten moet denken besluiten we dat maar over te slaan. We laten (ja echt heel lui) wat bezorgen op de camping, wat eigenlijk niet te kanen is. Als Lucas op bed ligt bouwen we nog een kampvuurtje, we moeten wat moeite doen met kranten die we gelukkig nog hadden want ik had wel hout gekocht maar was even vergeten dat we dat ook ergens mee aan moeten maken. We gaan redelijk op tijd naar bed want de batterijen zijn weer aardig leeg. Morgen op weg naar Philly & NYC (met 32 graden....)!

• 28 Mei 2017 - 16:59

Johanna (Joke) Wilk:

Yes I know the Amish people don't like to get pictures taken. I sometimes take a picture of pictures I see to get some photo's. Sorry you got there late and poor Rob he had to drive feeling so bat leaving here. I hope it did not l last longer than a day. Sounds like you saw a lot of the Amish I love the quits they make that is what Joe's daughters also do. Yes all the pools are going to open up this weekend it is Memorial Day weekend on Monday the working people have a Holiday. It will be very busy on the roads this weekend. People go to the beach.Be careful.