Boston en de Red Sox - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu Boston en de Red Sox - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

Boston en de Red Sox

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

24 Mei 2017 | Verenigde Staten, Boston

We hebben geen wekker gezet voor vandaag en starten rustig op. Even lekker uitgebreid douchen (weer zo'n ding waar kwartjes in moeten, ik snap het niet met wat je al betaald om op die campings te mogen staan...). Hierna gaan we ons melden bij de receptie in nog te betalen, ze verwachtten ons al. We krijgen ongevraagd nog een leuke korting, ook bellen we de service lijn van Cruise America om te zien of we de douchekraan ergens kunnen laten maken. Ze geven ons een adres 18 mijl van Plymouth vandaan wat redelijk in de richting van Boston ligt waar we vandaag heen gaan. We besluiten daar dus eerst maar even langs te rijden. We halen een Amerikaans ontbijtje in een tent naast de camping en gaan dan om 11 uur (ahum) op weg. We doen grote boodschappen bij Market Basket wat een stuk voordeliger is dan tot nu toe. Bij Route 44, het reparatie adresje staan enorm veel Cruise America campers, de reparateur heeft ons binnen een paar minuten geholpen aan een nieuwe kraanknop die hij er zonder kosten te rekenen op zet. Volgens hem breken die plastic dingen wel vaker af en is het gewoon garantie. Prima, wij kunnen weer verder met een werkende douche.
De parkeerplaats in Boston bij het Convention & Exhibition Center mogen we niet op omdat er een show is waarvoor je daar alleen mag parkeren. Gelukkig is er het blok erachter een public parking waar we terecht kunnen. Dat ging vrij simpel terwijl we ons vooraf nogal zorgen maakten om het parkeren van ons slagschip bij Boston. We pakken na een kwartiertje lopen de metro naar het centrum waar we de Freedom Trail lopen. Mensen in Boston zijn echt slim, ze maken gewoon een rode lijn in de bestrating die je langs alle bezienswaardigheden leidt. We lopen het grootste deel hiervan en gaan dan eind van de middag naar de metro richting Fenway Park, het stadion van de Red Sox. We hebben namelijk kaartjes voor de Red Sox tegen de Texas Rangers voor vanavond. Wat opvalt is dat de supporters van beide teams gewoon door elkaar zitten en dat ook het publiek heel gevarieerd is. Veel groepen jonge meiden, kinderen maar ook ouderen en de typische fans zoals je ze je voorstelt. We kijken de eerste 4 innings van de wedstrijd, het staat dan 1-1. Dan besluiten we dat het genoeg geweest is, we wisten van tevoren dat we niet de hele wedstrijd uit zouden kijken omdat het veel te laat zou worden voor Lucas. Ondanks dat was het toch heel leuk om een stuk gezien te hebben en vooral even de sfeer meegemaakt te hebben die rondom zo'n wedstrijd hangt. We gaan met de metro, nog een keer de metro, lopen en vinden dan de camper terug. Nu nog drie kwartier rijden naar de camping bij Salem. Als we hier aankomen is er ook weer niemand en niets geregeld zodat we weten waar we heen moeten. Dit pakken ze in het Westen toch beter aan. We hebben geen zin om weer op zoek te gaan naar iemand dus zetten de camper maar gewoon ergens neer, het is toch al betaald en de camping is nou niet bepaald vol. We hoorden vandaag trouwens dat er hagelbuien en overstromingen aan de kust voorspelt worden in de omgeving van Plymouth, maar goed dat we daar net weg zijn! We zijn een beetje verkleumd van de kou in het stadion en besluiten naar gewoon lekker in bed te duiken. Morgen weer een dag kilometers maken!