familie bezoek - Reisverslag uit Communipaw, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu familie bezoek - Reisverslag uit Communipaw, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

familie bezoek

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

14 Mei 2017 | Verenigde Staten, Communipaw

We worden wakker met getik van de regen op het dak van de camper. We gaan even onder de warme douche voordat we aan de reis naar Glenburnie gaan beginnen. Om 9:15 zijn we ready to go, om de een of andere reden lukt het nog niet heel erg om binnen een schappelijke tijd op pad te zijn nadat we wakker zijn, daar moeten we even aan werken de komende dagen. De reistijd is helaas wat langer dan wat Google maps van tevoren aangaf, tussendoor nog even gestopt voor tanken en een hapje eten voor Lucas. Onderweg komen we langs een enorm brede rivier met allemaal kleine eilandjes met bomen, op 1 van de eilandjes staat een wit mini Vrijheidsbeeld geen idee waarom maar het ziet er wel leuk uit. We komen pas rond kwart over 1 aan bij het huis van tante Joke, echt heel leuk om te zien hoe zij woont en hoe een Amerikaans huis er van binnen uit ziet. Vlak nadat we bij haar aankomen stappen we samen met Joke en Joe in de camper naar Chester waar Francien woont. We zijn daar uitgenodigd voor een moederdag etentje. Als we aankomen ligt er in de achtertuin een tafel vol met krabben die Andrew zelf gevangen heeft. Ze zijn gestoomd in bier azijn en water en er zit mosterd en kruiden op. We krijgen van Andrew een les krab slachten, ze smaken overheerlijk. Hij laat ons ook nog zijn boot zien en de vallen waarmee de krabben worden gevangen, er zitten er zelfs twee in waarvan we er eentje nog even vasthouden voor hij het water weer in mag. Er is ook nog allerlei ander heerlijk eten waaronder ook zelf gemaakte deer (hert) burgers. Wat een heerlijke manier van leven zo; gigantische tuin aan het water, zelf je eten bij elkaar vissen en dan lekker in het zonnetje opeten, genieten! Lucas vermaakt zich prima met een berg speelgoed die tante Joke voor hem klaar had staan, en rent continu achter de hond aan om hem te aaien en mag hem zelfs wat koekjes geven. Eind van de middag is het tijd om weer terug te gaan dus zeggen we gedag, het was echt heel lekker leuk en gezellig! We rijden terug naar Joke haar huis waar we nog even op de schommelbank op de veranda in de voortuin neerploffen waar we nog een stukje zelfgemaakte cheesecake eten. We dachten dat dit heel Amerikaans was maar eigenlijk blijkt niemand hier echt op zijn veranda te zitten, ze zijn er meer voor de sier. Als we in onze enkels geprikt worden door de muggen gaan we maar lekker op tijd naar bed want we zijn allemaal moe en morgen staat ons weer een lange dag in Washington DC te wachten!

• 28 Mei 2017 - 13:35

Johanna (Joke) Wilk:

Het was heel fijn dat jullie op bezoek kwamen bij mij. Ik vond het zo leuk om met LUcas tespellen he is een echt schatje, en zo lief en lacht altijd. Het was een joy jullie op bezoek tehebben. Ja we hadden een hele gezellige Moedersdag met familie.