Niagara Falls en naar de States - Reisverslag uit Brooks Grove, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu Niagara Falls en naar de States - Reisverslag uit Brooks Grove, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

Niagara Falls en naar de States

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

12 Mei 2017 | Verenigde Staten, Brooks Grove

Om 06:15 worden we gewekt door onze persoonlijke wekker. Omdat we zo vroeg wakker zijn doen we het lekker rustig aan en gaan op ons gemak douchen en ontbijten. Misschien iets te rustig aan want het plan was om om 9 uur met de Hornblower Niagara Cruise naar de watervallen te gaan. We zijn daar alleen pas iets na 10 uur en de volgende boot gaat om 10:30. Even geduld nog dus. We zien al dat het enorm rustig is, plaats zat op de boot. We krijgen charmante rode poncho?s die ons enigszins droog zouden moeten houden als we midden in de waterdampen van de watervallen varen. Voor Lucas is er een lief klein groene poncho, die hij niet zo fijn vindt. In de rij eten we de 1 dollar aardbeien uit Chinatown in Toronto even op, ze zijn heerlijk. Lucas parkeren we op het binnendek op de boot waar hij droog staat. We hebben de kant nog niet verlaten of hij kukelt alweer in slaap. De kleine man is echt nog niet over zijn jetlag heen. We hebben enorm mooi zicht op de watervallen en als we op het punt het dichtst bij de horseshoe waterval zijn lijkt het keihard te regenen, die poncho?s zijn geen overbodige luxe. Als we van de boot af zijn breekt het zonnetje een beetje door en is het echt heerlijk weer, dat helpt om de mouwen snel droog te krijgen. We lopen een stuk langs de boulevard om van verschillende plekken de watervallen te zien. Onvoorstelbaar wat een hoeveelheid water er daar naar beneden komt. We doen de Journey behind the Falls waarbij je op twee plekken vanuit de rotsen een doorkijk hebt naar de achterkant van de waterval. Het is eigenlijk niet zo heel spectaculair. We komen nog bij een uitzichtpunt waar je vlak naast de zijkant van de waterval staat. Mooi om te zien maar je wordt hier zo nat dat het niet lang leuk is. We hebben best trek en besluiten een eind te maken aan de Journey en richting Skylon Tower te gaan. Hier gaan we luxe lunchen met uitzicht over de Niagara Falls, na de lunch gaan we nog naar het observation deck om op ons gemak te kijken en plaatjes te schieten.
Hierna is het tijd om de Niagara Falls en daarmee ook Canada voor nu achter ons te laten. Bij de Rainbow bridge gaan we de grens over naar de USA. We hebben mazzel en hoeven alleen even uit te stappen voor vingerafdrukken en paspoortcontrole. De ondervraging is minder vriendelijk dan bij de binnenkomst van Canada maar voor Amerikaanse begrippen best aardig. We zijn in de staat New York! We moeten nog een aardig stukje rijden naar Letchworth State Park en komen daar tegen 19:30 pas aan. We schuiven er bij Lucas alvast wat te eten in zodat hij zo lekker naar bed kan. Os eerste RV cooked meal faalt een beetje aangezien de pannen mega aanbakken en het eten allang klaar is terwijl Lucas de boek nog even op stelten zet. We hebben dus ongare aangebakken steenkoude aardappeltjes met een ijskoud vleesje en sla. Niet erg genieten. Wel hebben we een zak hout gescoord waarmee we een kampvuurtje bouwen zodat we nog even lekker buiten kunnen zitten. Ook hebben we een flesje rose en een paar biertjes ingeslagen om te proosten op het feit dat Tiffany haar afstudeerscriptie heeft gehaald met een mooi resultaat. We worden nog even opgeschrikt door een nieuwsgierig stinkdier dat even komt buurten. Jammer dat we hem in het donker niet zo heel goed konden zien. Na de jetlag, de afgelopen nacht die ook best kort was en de lange dag van vandaag duiken we om 23 uur lekker wat eerder ons bed in om morgen hopelijk wat beter uitgerust te zijn!