Black Canyon of the Gunnison - Reisverslag uit Montrose, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu Black Canyon of the Gunnison - Reisverslag uit Montrose, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

Black Canyon of the Gunnison

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

02 Juli 2016 | Verenigde Staten, Montrose

Gisteravond laat werd Lucas krijsend wakker, nouja eigenlijk sliep hij nog soort van tijdens het krijsen. Soms lijkt het wel alsof hij een nachtmerrie heeft ofzo. Gelukkig sliep hij daarna weer lekker verder, en na om 6 uur nog een kleine vergissing te maken slapen we lekker uit tot 8 uur. Het regent nog steeds, je wordt er niet veel vrolijker van x)
Nog even tanken, je blijft er in gooien in dat monster! Om 10 uur gaan we op weg, we krijgen veel buien op ons dak maar gelukkig zitten we droog. Het uitzicht wordt er wel een beetje somber door. We rijden nog een stuk door de bergen en komen nog door wat nationale bossen. e
Het laatste stuk is door het Curecanti National Recreation area, een erg mooi gebied met een groot meer en veel mooie rotsformaties er omheen.
Dan komen we bij het Black Canyon of the Gunnison National Park. Het lijkt hier onwijs druk en we staan best een tijdje in de rij voor we het park in kunnen. Het blijkt meer te maken te hebben met het tempo van de ranger bij de entree dan met de hoeveelheid mensen die hier is. We doen een aantal viewpoints en wat korte wandelingen bij verschillende punten langs de kloof. Deze is erg indrukwekkend, zo bizar diep: 2700 ft!!
Wat ook meehelpt is dat bij de meeste rotsformaties de lagen in het gesteente horizontaal lopen, hier loopt alles verticaal wat de hoogte nog eens extra benadrukt. Sommige mensen zeggen dat deze canyon mooier is dan de grand canyon, daar ben ik het niet mee eens maar hij is wel schitterend en duizelingwekkend hoog, daarnaast gewoon vooral heel erg anders dan andere canyons, qua kleur maar ook qua rotsen en hoogte. Echt een mooie toevoeging aan onze reis!
als we naar de camping hier vlakbij rijden zien we nog een dode coyote langs de weg, arm beest is waarschijnlijk geschept. We wisten eigenlijk niet eens dat hier coyotes leefden x)
Op de camping kan Lucas nog even lekker spelen en krijgt er zelfs een Amerikaans vriendinnetje van 6 maanden oud bij die gezellig mee komt spelen, ze vinden elkaar wel interessant :)
Wij babbelen nog even met de papa en mama van zijn nieuwe vriendin, het valt weer op hoe open deze mensen zijn. Hele verhalen, ook best persoonlijk. Na bijna een uur kletsen gaan we maar even eten en daarna onze kleine man in bed stoppen. We kijken nog even naar het plan voor morgen en besluiten niet de hele San Juan Skyway te doen, maar alleen de million dollar highway en de dorpjes Ourey en Silverton zodat we tijd over houden om een mijntour te doen en op ons gemak rond te kijken in de dorpjes. We willen ook niet te lang rijden morgen of te laat terug zijn. Er is gratis minigolf op de camping dus daar moeten we morgen natuurlijk ook nog even gebruik van maken :')