Hiken in Rocky Mountain NP & Nederland - Reisverslag uit Breckenridge, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu Hiken in Rocky Mountain NP & Nederland - Reisverslag uit Breckenridge, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

Hiken in Rocky Mountain NP & Nederland

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

01 Juli 2016 | Verenigde Staten, Breckenridge

Om 6 uur gaat de wekker, we starten erg vroeg vandaag om zo de drukte bij de hikes in Rocky Mountain National Park (en ook de regen) voor te zijn. Om kwart over 7 staan we bij het Visitor Center Estes Park om hier de shuttlebus te nemen naar de Park & Ride. Hier nemen we de volgende shuttlebus naar de trailhead van de wandeling die we vandaag willen doen bij Bear Lake. Best goed geregeld zo met die busjes, we zien wel dat het eigenlijk best rustig is op de parkeerplaats van de park & ride dus het eeste stuk hadden we eigenlijk mog zelf met de camper kunnen rijden. Maarja maakt niet uit, we zijn waar we moeten zijn!
Onderweg in de bus regende het al een beetje, en als we uistappen miezert het nog steeds. Ze hadden pas vanaf een uur of 10 regen voorspelt dus dit komt een beetje eerder dan verwacht. Voor de zekerheid kopen we nog maar 2 poncho's en starten aan onze hike. Deze is 3,6 mile en gaat een redelijk stuk de bergen in langs 3 verschillende bergmeren die dus alledrie op een andere hoogte liggen en met elkaar in verbinding staan. Het is best een pittig wandelingetje op flinke hoogte. Lucas in de buikdrager vermaakt alle voorbijgangers met zijn gebrabbel, gesputter en glimlachen. Hie vaak we niet gehoord hebben wat een cute baby hij is....
Wij zijn allang blij dat hij het allemaal prima vindt op deze hoogte en dat we ook met hem erbij dit soort wandelingen kunnen doen. Vooral het laatste hoogstgelegen meer, Emerald Lake, is erg mooi. Het ligt tussen de grijze bergen en sneeuw in. De bergtoppen verdwijnen tussen de wolken die niet heel ver boven ons zijn. Echt een plaatje!
De hike terug naar beneden gaat twee keer zo snel en na totaal 3 uur wandelen staan we weer bij de shuttle bus, we hebben het de hele wandeling droog gehouden wat een mazzel! De frisse berglucht is blijkbaar erg vermoeiend (of het uitsloven) want het laatste half uur is Lucas in de buikdrager in slaap gevallen, hij hangt er als een zoutzak in met zijn wiebelbeentjes.
In de shuttle bus terug komen we er achter dat het veel stiller is dan normaal vanwege het slechte weer dat voorspelt werd, prima hebben wij geen last van gehad :)
Terug bij de camper even lekker lunchen en dan de weg op naar onze volgende slaapplek. Onderweg komen we langs Nederland, een dorpje waar ze rotondes hebben (die zie je hier bijna nergens), en waar we ook ineens allemaal bordjes zien met 'fine cannabis here'. Tot zo ver onze goede reputatie als Nederlanders dus weer...
We komen door Central City en Idaho Springs, typische gold rush dorpjes waar je de oude mijnen met werktuigen nog ziet tegen de bergen aan. De stadjes zelf zijn ook weer enorm leuk om te zien, zo leuk dat deze sfeer echt nog bestaat. We rijden wel door want er staan overmorgen een aantal mijndorpen op ons programma die nog leuker zouden moeten zijn. We zien hier ook borden staan met reclame voor mijntours, dat lijkt ons eigenlijk wel leuk, even in ons achterhoofd houden.
We rijden de Peak to Peak highway, die weer erg hoog ligt. Het zijn keer op keer prachtige routes. Het laatste stuk hebben we wat oponthoud door een ongeluk en door de spits die vroeg op gang komt omdat het het 4th of july weekend is waarin heel Amerika een weekendje weg gaat. We stoppen even bij een wildlife viewpoint. Er schijnt hier in de bergen langs de weg een kudde van 400 bighornsheeps te leven die je kunt spotten. We zien er helaas niet één. Het Bighorn schaap is het symbool van de staat Colorado. Beetje jammer dat we er in heel Colorado nog geen eentje gespot hebben.

We komen aan op onze superdeluxe camping (niet vragen wat het kost) waar we een heuse aangelegde privé tuin hebben, het ziet er supermooi uit. Helaas hebben we er niks aan want het is hier koud en regenachtig. We gaan nog even naar het indoor zwembad en daarna douchen en eten. Als Lucas op bed ligt verdiepen wij ons even in het plan voor de komende 2 dagen. Doordat we vandaag een stuk verder hebben gereden dan we oorspronkelijk wilden omdat het de enige plek was waar we konden overnachten, hebben we morgen een stuk meer tijd over. We besluiten daarom morgen ook nog een kijkje te nemen in Black Canyon of the Gunnison National Park en de dag erna willen we nog een tour in een mijn doen. Leuke extra dingetjes :) We doen nog een potje rummicub en houden het daarna voor gezien. Hopen dat we lekker kunnen slapen, het is hier 9600 ft hoog (meer dan 3 km), echt skigebied, dus zal wel koud zijn vannacht.