Grand Teton NP - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu Grand Teton NP - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

Grand Teton NP

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

27 Juni 2016 | Verenigde Staten, Jackson

Wat een bizarre nacht...om kwart voor 12 wordt ik soort van half wakker omdat Robert uit bed is en iets zegt, hij is aan het slaapwandelen :') door wat hij zegt wordt ik nog half in slaap bang en schrik me wezenloos. Haha op het moment zelf was het heel freaky, nu is het wel grappig. We weten allebei nog steeds niet echt war er nou gebeurde.
Maar goed....verder weer een onrustige nacht want het is weer onwijs koud en de kachel doet het nog steeds niet. We kunnen hier wel een onderhoudsafspraak voor maken maar dat gaat ons onwijs veel tijd kosten en vanaf vandaag gaan we als het goed is weer warmer gebied in dus is het 's nachts ook minder koud. Lucas is een aantal keer wakker waardoor hij 's morgens uitslaapt. Ik druk ook nog op het verkeerde knopje van de wekker op mijn telefoon waardoor we later starten dan gepland. Maar goed, on kwart over 9 zijn we weer op weg. We rijden Yellowstone uit en via de John D. Rockefeller Jr. Memorial Parkway naar Grand Teton National Park.
We vinden het vreemd dat we niet langs een entrance station komen waar we onze jaarkaart kunnen laten zien, terwijl we wel langs het bord zijn gekomen van Welkom in Grand Teton. Later blijkt dat de entree van Yellowstone en Grand Teton altijd een 2 in 1 prijs was waardoor er geen aparte toegangspoort is als je vanaf die kant komt.
We probeerden onderweg de KOA te reserveren voor vanavond bij Jackson maar die was helaas al vol. Onze uitwijkmogelijkheid was om dan op een camping in Grand Teton NP te overnachten, waardoor we morgen wel iets verder zouden moeten rijden.
In het visitor center vragen we naar een telefoonnummer om te kunnen reserveren maar dan blijkt dat het 'first come first serve is'. Een beetje een risico want we zullen daar pas eind van de middag zijn, we horen dat de camping vrijdag en zondag niet vol was, dus we gokken het er maar op. We krijgen nog wat info over werkzaamheden en routes en wandelingen die afgesloten zijn en passen ons plan nog ee  beetje aan. Als we vragen naar grizzly beren krijgen we een zeer emotioneel verhaal over mama grizzly die dit jaar maar 1 baby heeft gehad ipv 3 de afgelopen jaren, en dat dit baby beertje onlangs doodgereden is. Mama is terug de bossen in gegaan en niet meer gezien, ook de andere twee grizzlies (haar dochters) zijn al een tijdje niet gezien. Weinig kans om die nog te spotten dus. Zwarte beren schijnen er wel gewoon te kunnen zitten, een kwestie van op het juiste moment op de juiste plek zijn om die te zien.
We gaan op pad in het park, eerst komen we langs een aantal viewpoints waar we steeds mooier zicht hebben op de Teton Range. Echt een mooi gebergte, heel ruw en met veel sneeuw/gletsjers.
We besluiten een wandeling te doen die naar 2 bergmeren gaat en deels door bos deels langs de waterkant loopt. De meren zijn prachtig, heel helder en echt een plaatje tussen de bomen en de hoge bergen. Het eerste meer is echt een recreatiegebied, bij het tweede meer is het uitgestorven. Na twee uurtjes wandelen vinden we het mooi geweest en gaan de camper weer in om de rest van het park te zien. We komen nog langs veel viewpoints, helaas zien we alleen in de verte twee pronghorns maar verder geen wildlife. Eind van de middag rijden we nog naar een Dude Ranch, een ranch die bedoeld is om stadsmensen kennis te laten maken met het ranch leven wat in deze omgeving nogal populair is. Bij de ranch gekomen blijkt er alleen een museum van twee vierkante meter te zijn, verder is de ranch in gebruik als lodge en voor paardrij activiteiten. Weinig ervaren hoe het ranch leven is dus x) we gaan maar weer, op naar de camping, hopen dat we een plekje kunnen bemachtigen!
Bijna bij de camping aangekomen zien we ineens veel auto's langs de kant staan. Dit is 'moose area', het zou echt super zijn om deze beesten te zien, dus we stellen de camping nog even uit en racen de camper uit om te zien waar iedereen naar staat te kijken. En ja hoor, aan de overkant van de rivier staat er eentje! Wel wat ver weg maar we hebben een verrekijker en een zoomlens dus we kunnen hem toch wel goed zien. Wat een gaaf beest, echt groot en met een super groot gewei!
Blij dat we even gestopt zijn! Nu dan echt naar de camping, ze hebben gelukkig een plekje voor ons. Even een hapje eten en daarna willen we nog een stukje langs de rivier lopen die vlak langs de camping ligt. Dit is ingewikkelder dan we dachten, er loopt namelijk geen pad heen ofzo. Als we na wat offroad klauteren bij de rivier zijn komen we tot de conclusie dat we niet langs de rivier kunnen lopen. Er is hier verder weinig te zien dus gaan we maar terug naar de camper. Eens kijken of we er bij Lucas nog een flesje in krijgen, hij eet en drinkt niet zo lekker vandaag. Daarna lekker slapen want buiten wordt je aangevallen door pluizen en muggen en morgen willen we een beetje op tijd starten omdat we erg veel moeten rijden naar Salt Lake City.