Yellowstone - Norris area - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu Yellowstone - Norris area - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

Yellowstone - Norris area

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

23 Juni 2016 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Ondanks alle goede voornemens vanmorgen toch een late start, komt eigenlijk door Lucas want die besloot ineens uit te slapen ;)
Nog even boodschappen doen en dan terug richting Yellowstone. Om 10 uur zijn we in het park, nog geen kwartier later komen we wegwerkzaamheden tegen waardoor we 20 minuten stil moeten staan voor we weer verder mogen rijden. Dat schiet lekker op als je graag het park in wilt om dingen te doen. En we stonden nog niet eens stil op een plek waar wat te zien was, beetje jammer. Dan maar even kroelen met de kleine, hij mag even achter het stuur en gaat even onbehoorlijk zitten toeteren.
We rijden langs een paar uitkijkpuntjes en dan uiteindelijk naar Norris waar twee geiserbasins liggen waar we willen wandelen. We zien heel veel thermische activiteit in verschillende vormen: kleine geisers die uitbarsten, dampen die uit de grond komen (en heel erg stinken naar rotte eieren), kokende waterpoelen en borrelende modderplassen. En daarbij prachtige kleuren in alle pools, van felblauw naar groen, tot geel oranje en bruin. Het is echt weer spectaculair en maakt alle verwachtingen die we hadden meer dan waar. We blijven ook foto's schieten dus dat wordt veel uitzoeken!
Eind van de middag rijden we nog langs wat viewpoints met onder andere een waterval en nog wat korte trails naar mooie pools. Alle kleuren worden veroorzaakt door duizenden verschillende bacteriën die in het zure en hete water leven. De soort bacteriën bepaalt de kleuren die je ziet.
Als we het park uitrijden zien we nog een mooi beest de rivier over steken  (wij dachten dat het een mule deer was maar omstanders hebben het over moose (elanden). Geen idee wat het nou was dat google-en we nog wel even, maar het was mooi om te zien. Een stukje verderop stond er ook nog eentje met twee kleintjes erbij. Leuk om nog even gezien te hebben want verder hebben we vandaag weinig wildlife gespot, alleen een kudde bizons in de verte en 1 bizon van dichtbij waar we hard voorbij reden omdat we niet konden stoppen. Onderweg naar de camping scoren we een pizza, omdat we 20 minuten moeten wachten gaan we nog even een souvenirwinkeltje binnen. Lucas wordt helemaal wild van een kleine bizon knuffel en lebbert hem volledog af dus die kopen we maar voor hem :')
Op de camping eten we ons pizzatje op. Lucas speelt nog even lekker op zijn lleed en doet ineens zijn eerste kruipjes!! Hij zat al een hele tijd op handen en knieen heen en weer te wiebelen maar nu ging knietje voor knietje heel bewust naar voren om bij zijn speeltje te komen. Weer een mijlpaal! Als we thuis komen moeten we het huis dus echt kindproof gaan maken haha
We bouwen een kampvuurtje waar we vanavond nog even lekker bij zitten. Morgen proberen we (weer) om wat vroeger op pad te gaan zodat we wat eerder op de camping aan kunnen komen savonds. We gaan zien of dit lukt!