Old Trail Town Cody en een begin in Yellowstone - Reisverslag uit Mammoth, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu Old Trail Town Cody en een begin in Yellowstone - Reisverslag uit Mammoth, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

Old Trail Town Cody en een begin in Yellowstone

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

22 Juni 2016 | Verenigde Staten, Mammoth

Wat was het koud vannacht! Om een uur of 2 het dakraam dicht gedaan en een extra slaapzak erbij gepakt. Daarna gelukkig wel weer lekker verder geslapen!
Eerst even tanken en nog wat boodschapjes doen, om half 10 komen we aan bij Old Trail Town, op de plek waar Cody ooit is gesticht staan nu kleine houten gebouwen die vanuit verschillende plekken uit deze omgeving hierheen gehaald zijn en allemaal iets met het wilde westen te maken hebben. Het zij vooral cabins, maar ook een kroeg waar grote wild west boeven hun drankje hebben gedaan. Ik vind het interessant om de verhalen te lezen over de bandieten zoals die van Liver Eating John, en om een beetje een idee te krijgen van hoe het indianen en wild west leven naast elkaar bestond. Robert vind er niks aan en is blij als we weer weg gaan :')
Op naar Yellowstone! Dit park is de grootste reden voor deze reis, we hebben hier hoge verwachtingen van, en dus ook erg veel zin in de komende dagen die we op verschillende plekken in dit park door zullen brengen. Onderweg komen we nog langs de Buffalo Bill Dam, echt een bizar hoog smal en vooral dun ding voor de hoeveelheid water die hij tegenhoudt. Erachter ligt een prachtig meer tussen de bergen. Vanuit hier gaan we steeds meer de bergen in richting Yellowstone. We komen weer tussen de sneeuwtoppen terecht, rijden langs mooie bergmeertjes en vlak voor ons steken twee bighorn sheep de weg over. Deze wilden we heel graag een keer zien (vooral de mannetjes want die hebben de grote hoorns), dus weer een check! Ze gaan er helaas zo snel vandoor dat we niet even op on s gemak kunnen kijken en een goede foto kunnen maken, maar de hoorns waren wel indrukwekkend.
Omdat we vanavond aan de noord kant van het park slapen is het de bedoeling dat we de hele westkant, waar we binnen gekomen zijn, overslaan. Hier komen we later nog terug en aan de noordkant zijn we maar 1x. Dit is wel heel moeilijk! De omgeving is zo schitterend dat we geneigd zijn bij iedere pullout te stoppen. Maar als we dit doen redden we het nooit om aan de noordkant alles te zjen wat we willen. We spreken af dat we alleen stoppen als we beesten spotten. We zoeken nog wel even een picknickplekje om te lunchen. In de schaduw onder de bomen is het hier gewoon fris door de wind, kippenvel!
We crossen weer door en aan de noordkant zien we 2 mooie watervallen waar we met de camerafilter prachtige foto's van maken. We zien verschillende bizons en doen nog een korte trail op een plek waar veel wildlife te zien zou moeten zijn. Wij zien nog geen vogel hier x) beetje jammer. Uiteraard stoppen we nog bij wat viewpoints met prachtige uitzichten in de bergen en op de Yellowstone rivier. Eind van de middag besluiten we nog de Upper en Lower Terraces bij Mammoth Hot Springs te doen, een flinke wandeling maar Lucas heeft het nog naar zijn zin, het weer is prachtig en anders wordt het morgen zo veel om te doen.  Dus Lucas bij mij in de buikdrager  (Robert zijn rug gaat nog steeds niet zo lekker) en de boardwalk op! Het zijn ook redelijl wat trappetjes en stukken die wat schuin omhoog lopen. Met Lucas op mijn buik en een conditie die nog 0,0 is best een pittig stukje wandelen. Maar wat een schitterende plek! Het is de eerste plek waar we hier echt met geothermische activiteit geconfronteerd worden. Er komt water uit de grond wat over de rotsen stroomt. Door de gassen die meekomen kunnen bepaalde soorten bacteriën leven die prachtige kleuren aan de ondergrond geven en samenklonteren waardoor terassen met poeltjes gevormd worden. Het is niet uit te leggen hoe mooi het is. En foto's hebben we geprobeerd te maken met Robert zijn telefoon maar die crasht een beetje dus we hebben helaas niets te showen. Morgen maar met mijn telefoon wat plaatjes schieten voor jullie!
Om een uur of 8 komen we op de camping die maar net buiten het park, maar wel in een andere staat (Montana) ligt. Alle campings zijn vol dus we zijn blij dat we alles bij Yellowstone van te voren geboekt hadden. We draaien even een snelle pasta in elkaar en kijken alvast even naar wat we morgen willen doen. Met een biertje en wijntje zitten we nog even lekker buiten tussen de bergen van de Rocky Mountains. Wat is het hier toch vervelend....