Scottsbluff National Monument en eindeloze vlaktes - Reisverslag uit Custer, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu Scottsbluff National Monument en eindeloze vlaktes - Reisverslag uit Custer, Verenigde Staten van Priscilla - WaarBenJij.nu

Scottsbluff National Monument en eindeloze vlaktes

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

18 Juni 2016 | Verenigde Staten, Custer

Vandaag een nog vroegere start dan gister, Lucas besloot dat hij om 5 uur klaar was met slapen :')
Lekker op ons gemakje in de camper ontbeten, gewoon een soort van nederlands ontbijt voor zover dat mogelijk is, erg lekker en relaxed om zo de dag te starten.
Om 8 uur gaan we op pad richting Scottsbluff National Monument. We rijden door eindeloze vlakke velden met niets, tot er ineens een soort gebergte voor ons tevoorschijn komt, onze bestemming. We gaan met een shuttle bus naar boven de berg op aangezien het ons wordt afgeraden dat met ons buitensporige formaat camper te doen. Boven hebben we een mooi uitzicht over de vlakte onder ons en op de rotsen van het National Monument. We doen een korte hike van 20 minuutjes, lang zat want het is snikheet hierboven. We worden weer terug naar beneden gebracht door een gepensioneerde vrijwilliger die maar wat graag vertelt over eigenlijk alles wat betreft Amerika. Hij geeft ons ook nog veel tips voor het vervolg van onze route.
We lunchen even op ons gemak in de camper en gaan dan op pad naar Chimney Rock. Deze hebben we vanaf het uitzichtpunt net al zien liggen, een berg met een hoge piek erop die er deels af is geschoten in een militaire oefening en deels door de onweer is getroffen, waardoor hij nu wat lager is. Op de een of andere manier stuurt Tommy ons verkeert en eindigen we op een onverharde weg niet in de buurt van Chimney Rock. We vinden het eigenlijk niet de moeite waard om om te draaien en te gaan zoeken dus besluiten het over te slaan en verder te rijden. We hebben nog aardig wat kilometers te rijden vandaag en willen snel een telefoon kopen zodat we goedkoop kunnen bellen om campsites te reserveren. We hebben geen zin om steeds op een volle camping aan te komen en verder te moeten zoeken. De kilometers zijn lang doordat het landschap weinig gevarieerd is, enkel vlaktes met gras die zodra we in South Dakota komen wel overgaan in wat glooiende heuvels. Spannender dan dat met af en toe een kudde zwarte koeien wordt het niet. Bij de Wallmart kopen we ern telefoon en nog wat boodschapjes. Het lukt om een leuke camping bij Beaver Lake te reserveren voor vannacht, vlakbij Custer State Park waar we morgen willen starten. Het laatste deel van de route, inmiddels South Dakota, is trouwens erg leuk, eerst wordt het landschap wat heuvelachtiger, dan komt het grandcanyon-rood in de rotsen, vervolgens gaan we de bossen en een klein beetje bergen in. We spotten onze eerste buffalo (helaas alleen en niet zo fotogenieke kont) en zien een hoop prairie dogs.
De camping ligt in een dennenbos en heeft een zwembad. Snel even eten zodat we nog even af kunnen koelen daar. We schrikken nog even flink als de vlam in de pan slaat als Robert ons visje voor vanavond wil bakken, maar het loopt gelukkig goed af. We eten even wat (geen zalm) en plonzen even in het zwembad. Het water is best fris en eigenlijk te koud voor Lucas dus we gaan er snel weer uit en even lekker douchen. Overal op de camping steken mensen hun kampvuurtje aan in de daarvoor bestemde fire pits. Kids met marshmallows bij het vuurtje onder de bomen, echt een leuke sfeer. Wij missen ons wijntje/biertje en kampvuurtje dus nemen ons voor om hier morgen wat spullen voor te scoren, we moeten daarvoor naar een liquor store want in de supermarkt wordt hier geen alcohol verkocht. Nouja dat zien we morgen wel! Het is nu 22:15 en we zijn best moe, het koelt gelukkig vrij snel af s avonds waardoor het ook in de camper beter uit te houden is als we alles even luchten. Prima temperatuur on te gaan slapen dus dat gaan we maar lekker doen! Morgen wat minder miles en wat meer tijd buiten de camper om dingen te zien.

• 19 Juni 2016 - 10:59

Pieter IJsselstijn:

Wat ontzettend leuk om zo van jullie te kunnen horen hoe de reis verloopt.
    Groetjes Pieter en Marianne

• 19 Juni 2016 - 23:13

Henk En Jolanda:

Zo te zien aan lucas heeft hij het erg naar zijn zin. Ben blij dat jullie het fantastisch hebben.